V dubnu 2022 probíhala finální fáze rekonstrukcí městských komunikací na předměstí Bratislavy, v části Devínska Nová Ves. Součástí prací bylo dořešení chybějícího systému odvodnění silnic.
Parkovací místa zabírají v našich městech obrovské plochy. Problematické na parkovacích stáních je i to, že se jedná o zpevněnou plochu s minimální možností vsakování vody. S přívalovými dešti a problémy se suchem je možno bojovat právě vhodným návrhem parkovišť a parkovacích domů. Zachycení a využití vody z parkovišť má ale své technické požadavky. Řešením jsou systémy MEA.
Železniční stavby a kompozitní konstrukční prvky si k sobě našly cestu již před lety. Výhod, které přináší použití kompozitních materiálů na dopravních stavbách, je bezpočet. Nosné konstrukce, tvořené z kompozitních profilů jsou pevné, lehké a s minimálními nároky na údržbu. Ochranná zábradlí nebo pochůzné lávky podél tratě nebo nad propustky jsou častou aplikací kompozitních konstrukčních prvků.
Recenzovaný Príspevok sa a vo svojej druhej časti venuje metódam kontroly uskutočnených tesniacich prác. Vyhodnocujú sa merania priepustnosti injektovaného prostredia v teréne, analyzujú zistenia záznamov o injektovaní a v laboratórnych podmienkach sa stanovil obsah cementu v odobratých vzorkách injektovanej zeminy. V závere sú zhrnuté odporúčania na nápravu.
Recenzovaný Od roku 2020 sú postupne zhotovované skladby rôznych výrobcov za účelom merania teplôt a retencie dažďovej vody. V súčasnosti prebieha meranie na piatich rôznych skladbách. V tomto článku sú sumarizované poznatky z experimentu a načrtnuté výsledky počas prvého roku merania vo forme charakteristických dní pre jednotlivé obdobia.
Recenzovaný Současným trendem při odvodnění vozovek pozemních komunikací je soustředění dešťové vody do podloží vozovek tak, aby se neztrácela v kanalizačních systémech, ale volně se saturovala do podloží. Cílem tohoto výzkumu je optimalizovat konstrukční vrstvy zelených parkovišť při použití zasakovacích roštů AS-TTE. Během návrhu konstrukčních vrstev budou jednotlivé nové typy materiálů včetně podkladních vrstev optimalizovány tak, aby umožnily maximální vsakování vody do podloží a zároveň byly dodrženy požadavky na únosnost konstrukčních vrstev dle ČSN 72 1006. Budou provedeny laboratorní zkoušky zaměřené na základní fyzikálně-mechanické vlastnosti, propustnost vody a adsorpci ropných látek.