Kdo stojí za letošními podáními spotřebitelů na Energetický regulační úřad (ERÚ)? Z více než poloviny jsou to zprostředkovatelé, ale řada stížností míří i na dodavatele energií a některá pochybení, bohužel, jdou také za samotnými spotřebiteli.
Sehnat elektrikáře, zajistit servis plynového kotle, ale třeba i možnost podpořit výrobce energií z obnovitelných zdrojů. To jsou služby, které se čím dál častěji objevují v nabídce mnohých dodavatelů energií. Nově s nimi přichází také Europe Easy Energy (3-E), konkrétně jsou to: eServis ELEKTŘINA, eServis PLYN a Zelený certifikát.
Energetický regulační úřad vydal novou vyhlášku o vyúčtování, která nabyde účinnosti 1. ledna příštího roku. Spotřebitelům předpis kromě základního požadavku na vyhodnocení plateb za spotřebovanou energii nově přinese především jasnou informaci o tom, kdy končí jejich smlouva, kterou uzavřeli s dodavatelem energií.
V roce 2020 došlo během stavební sezony k 537 případům narušení plynárenských zařízení. Celkově škody dosáhly výše několika miliónů korun, avšak zcela zbytečně. Největší český distributor plynu, skupina GasNet, proto apeluje na stavebníky a stavební firmy, aby si před zahájením zemních prací nechali vytyčit polohu plynárenského zařízení na staveništi.
Naše spotřebitelská poradna dlouhodobě zaznamenává vysoké počty stížností na takzvané energetické šmejdy. I v současné době ovlivněné pandemií onemocnění covid-19 byste si měli dávat pozor na mile se usmívající podomní obchodníky, kteří vám prezentují, jak snadno můžete ušetřit na platbách za spotřebované energie. Výhodná nabídka totiž za nikým nepřijde sama, ale je třeba ji aktivně vyhledat.