Projekt ČEPS – Eflex testuje využití „volné kapacity“ baterie pro poskytování podpůrných služeb. Při poklesu frekvence v síti dokáže baterie začít dodávat energii do soustavy v řádu milisekund.
V posledních letech hasiči zasahovali u 14, resp. 15 požárů fotovoltaiky ročně. Ve většině případů se jednalo o rodinné domy, kdy nejčastější příčinou byla technická závada. Požáry elektromobilů souvisí nejčastěji s koloběžkami a elektrokoly. Obvykle začínají hořet při dobíjení. Počet zásahů hasičů u osobních vozů s elektropohonem meziročně stoupá, ale jde zejména o dopravní nehody, nikoliv požár. Téma přednášel plk. Ing. Petr Ošlejšek, Ph.D., na konferenci Požární bezpečnost staveb 2022.
Hospodářský výbor PSP ČR doporučil sněmovně schválit takzvanou novelu „Lex OZE 1“, která má za cíl odstranit zbytečně bariéry ve výstavbě nových, levných a rychle realizovatelných obnovitelných zdrojů energie. Rozhodnutí Hospodářského výboru vítají oborové organizace ze sektoru obnovitelných zdrojů a moderní energetiky.
Spojení fotovoltaiky a vysokokapacitních baterií má v průmyslu, zemědělství či službách budoucnost. Všude tady může nahradit zemní plyn a současně lze tento ucelený systém využívat jako nástroj optimalizace spotřeby energie v průběhu dne. Elektrická energie je navíc jediný univerzální energetický zdroj, který může být nejen bezemisní, ale i ze značné části plně obnovitelný.
TZB-info doporučuje Přinášíme Vám záznamy nejdůležitějších přednášek konference Požární bezpečnost staveb 2022, která se konala v září v Městské knihovně v Praze. Kromě bezpečnosti fotovoltaiky a baterií jsme hovořili o zkouškách požární odolnosti, autonomních hasicích dronech a rekonstrukcích Státní opery a Průmyslového paláce v Praze.
Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, zařadila do své flotily i tři elektromobily, které využívají její pracovníci přímo v terénu při provozních činnostech údržby a rozvoji distribuční sítě. Užívání vozidel na elektřinu se společnosti osvědčuje, a proto je pravděpodobné, že do budoucna se jejich počet rozšíří. Za dobu svého provozu už elektromobily ušetřily přes 4 500 kilogramů emisí CO2, které by vypustily do ovzduší vozy se spalovacími motory.
Skupina SolidSun, která má dlouholeté zkušenosti s komplexním řešením fotovoltaických elektráren (FVE) od A do Z na míru každému zákazníkovi, představuje novou vlastní baterii pro FVE, jež díky svým vlastnostem poskytuje spoustu výhod. Baterie spoléhá na technologii bateriových článků renomované společnosti Gotion High tech Co Ltd, kterou spoluvlastní automobilka Volkswagen AG. Kapacitu baterie s životností až 6 000 nabíjecích cyklů lze pomocí modulů rozšířit až na 24,43 kWh.