Čistý a svěží vzduch pro každou místnost! Decentralizované systémy řízeného větrání obytných místností jsou cenově výhodným řešením. Jsou vhodné pro byty, domy, kanceláře a další prostory. Stávají se nezbytnými pro nízkoenergetické a pasivní domy.
V dnešní době trávíme většinu dne v uzavřených místnostech. Proto se instalují systémy vytápění, ventilace a klimatizace (HVAC), které mají zajistit příjemné vnitřní podmínky. Ventilace je zde zvláště důležitá. Nejedná se pouze o přivádění čerstvého vzduchu, ale také o odvod znečišťujících látek, například odstranění přebytečné vlhkosti z místností.
Rostoucí ceny energií a obava z ubývajících zdrojů nutí projektanty a investory k zamyšlení nad neustálým snižováním energetické náročnosti objektů. Do popředí zájmu se tak dostaly systémy kontrolovaného větrání a rekuperační jednotky, které zajistí pravidelnou výměnu vzduchu uvnitř objektu a současně odvedou nejen škodliviny, ale i případnou vlhkost.
V minulém díle našeho miniseriálu jsme vám přiblížili, jak při rekonstrukci bytu vyřešit problém s jeho vnitřním klimatem a zajistit pravidelnou výměnu čerstvého vzduchu bez energetických ztrát. Hlavní roli hrála skladná rekuperační jednotka umístěná v kuchyňské lince. V této části nabídneme jiný přístup: využití decentrálních jednotek.
Ze spotřebitelských testů nástěnných invertorových klimatizací se samostatnou venkovní a vnitřní jednotkou dokončených v roce 2018 a nyní publikovaných i v České republice, kam bylo zahrnuto i 8 nástěnných klimatizací Daikin, skončily modely označené Emura, Perfera a Comfora s velmi příznivým hodnocením „dobře“. Model Ururu Sarara (FTXZ25NV1B / RXZ25NV1B) skončil s hodnocením „velmi dobře“ s mírou hodnocení na úrovni 84 % a s tímto výsledkem se stal i vítězem testu.
Odborný Vnější stínící prostředky oken nabývají na významu v souvislosti s přibýváním počtu tropických období v ČR a se zvyšováním jejich četnosti. Letní měsíce posledních let ukazují, že bez ochrany proti nadměrnému přehřívání interiéru lze obtížně dosahovat pohodové teploty v pobytových místnostech.
Několik stovek milionů lidí po celém světě pracuje v kancelářích. Mnoho z nich je nespokojeno s okolními podmínkami, ve kterých pracují. Nejčastějšími důvody jsou stížnost na tepelnou pohodu a kvalitu vzduchu v místnosti. Stížnosti obvykle musí prověřovat servisní technik. Ten čelí výzvě objektivně vyhodnotit tepelné pocity zaměstnanců, aby zjistil, zda jsou stížnosti oprávněné, lokalizoval jejich příčiny a následně je odstranil.
Na první pohled je smysl nadpisu jasný každému, přesto se v praxi objevují případy, kdy investor společně s projektantem měli příliš velké ambice. Ing. Václav Helebrant nutnost dodržet uvedený axiom opírá o technické argumenty na příkladu multifunkční budovy, která je vytápěna tepelnými čerpadly a chlazena.