Na okraji Benešova postavil před třemi lety projektant Martin Bursík pro svou rodinu nízkoenergetickou dřevostavbu, která šetří rodinnou pokladnu.
Certifikace? Pro mnohé jde o nutné administrativní zlo, které nás jednou umoří. Certifikace systémů a materiálů Knauf či jejich shoda s evropskými normami není ale pouhý byrokratický nástroj státu. Předepsané a ověřené vlastnosti výrobků předchází možným reklamacím, ale rovněž brání zákazníka samotného před škodami vzniklými montáží či použitím systému nebo jednotlivého výrobku.
Netradiční výzkum provedený ve spolupráci s blogem Ženanastavbě.cz dokazuje, že stavba či rekonstrukce domu je pro partnery zásadní zkušeností. Z výzkumu vyplývá, že pro polovinu párů byla stavba zajímavou zkušeností a jejich partnerství posílila, 32 % respondentů by i přes občasné neshody nevolilo jinak a zbývajících 28 % komentuje stavbu domu slovy „bylo to peklo, katastrofa, vyčerpávající…“.
Lázeňství je jistě atraktivní obor, i v něm je však konkurence mimořádně vysoká a provozovatelé hledají nové cesty, jak se stát více atraktivními pro klienty a efektivními z hlediska vnitřního řízení. S tímto záměrem Lázně Aurora a.s. zahájily projekt modernizace areálu, v jehož rámci šlo nejen o to využít stávající zdroje, ale také vnést komfort, který přiláká stále náročnější klientelu.
Některé české firmy získají nejprve jméno prestižní zahraniční značky, a až poté si budují síť svých zákazníků. Společnost KKH to udělala naopak. Vybudovala si v České republice dobré jméno, získala zkušenosti a reference, navázala exkluzivní spolupráci s německou značkou Wolf a nakonec v tomto roce přijala i její jméno. O tom, co tomuto kroku předcházelo a jak jej vnímá sám aktér, jsme mluvili s generálním ředitelem Wolf Česká republika a Wolf Slovenská republika Ramonem Haasem, který byl při vzniku původní společnosti KKH Brno.
Úkolem byla modernizace úpravny vody pro změkčení, která byla vyhospodařená a vykazovala velkou četnost poruch. Po zhlédnutí místa úpravny a v souladu s požadavkem zadání jsme vycházeli z možnosti využít stávajícího zařízení tak, aby nepoškozené mechanické části byly využity pro další provoz úpravny. Nefunkční komponenty byly nahrazeny novými.
Opět nastala doba, kdy se začaly stavět fotovoltaické elektrárny a jelikož se stále množí dotazy typu: „Připojuje se?“ a „Vyplatí se fotovoltaika i po snížení výkupních cen?“ atd., rozhodli jsme se sepsat podrobnosti jedné z našich realizací. Chceme vám ukázat, že i nelehká cesta k fotovoltaické elektrárně se stále vyplatí. Veškerá použitá data i čísla jsou skutečná.
Se zákazníky, jakými jsou potravinářské závody po celém světě a kuchyně v hotelích velkých mezinárodních řetězců, jsme udělali slibný krok na této cestě. ACO Přibyslav má už nyní vedoucí postavení, pokud jej porovnáte s jeho přímými konkurenty. Produkty společnosti ACO ale nenacházejí uplatnění pouze v průmyslových provozech.
Kniha z nakladatelství Grada je zaměřena na způsoby hospodaření se všemi používanými druhy vod, srážkovou, šedou z praní a umývání, odpadní hnědou, splaškovou včetně zneškodňování a využití bioodpadů produkovaných v těchto zařízeních. Autoři popisují způsoby jímání, úpravy a akumulaci vody, její čištění a opětovné využití.
Vzduchové kompesory boli inštalované bez filtrácie na nasávacích otvoroch ako je to bežná skúsenosť z praxe. Nasávaný vzduch pre výrobu stlačeného vzduchu zároveň chladí mazací olej kompresora. Čistota vzduchu výrazne ovplyvňuje účinnosť chladiča a kompresora. Po zvážení sme sa rozhodli pre inštaláciu filtrov na nasávacie otvory v celej miestnosti. Osadených bolo 8 kusov filtrov typu UF7/380.
Snem většiny architektů je zákazník, který má vizi moderní administrativní budovy a který nešetří nápady ani investicemi na vytvoření příjemného pracovního prostředí pro náročné firmy. Vedle komfortního pracovního prostoru tento zákazník diktuje maximální efektivní a jednoduché chlazení budov se zřetelem na ekonomiku provozu.Chlazením budov kapilárními rohožemi G-TERM je naplnění vizí těch nejnáročnějších zákazníků na dosah.
Neodmyslitelnou součástí venkovních a vnitřních bazénů je jejich okolní plocha, která má splňovat více funkcí. Musí být trvanlivá, odolávat povětrnostním vlivům, zvýšenému zatížení způsobenému stojící vodou atd. Současně však tato plocha musí dotvářet odpovídající estetický rámec k různě tvarovaným bazénům.
Problematika hodnocení efektivnosti investic je obecně (nejen pro podniky) mimořádně důležitá. Proces návrhu a realizace projektu pro tepelná čerpadla obsahuje již v samém počátku ekonomickou technickou analýzu možnosti instalace tepelného čerpadla zpracovávanou odborníky ze společnosti AC Heating na základě informací od zákazníka. Závěry slouží jako podklad pro další komunikaci a doporučení pro další postup.
Soutěž „Bez smogu“ pořádaná společností Českomoravský cement měla i ve svém 2. ročníku velký ohlas a bohatou účast. Redakce TZB-info.cz se jako mediální partner soutěže rozhodla udělit cenu. Svým potenciálem a nápadem spojit kavárnu s rozhlednou a dětským hřištěm do podoby stromu zaujal projekt Strom Života od Marka Hubáčka z Brna.