Nabídka i počet prodaných elektromobilů každým rokem roste a celosvětově již elektrických aut jezdí více než 7 milionů. Dobíjecí stanice přibývají po tisících ročně a elektřina je široce dostupná. U vodíku nic z toho neplatí.
Ke snižování spotřeby fosilních paliv ČR loni znatelně přispěla, výroba elektřiny ze slunce a větru se však v tuzemsku za posledních 5 let nezvýšila ani o terawatthodinu.
Velkokapacitní baterie vznikají jako důležitá část moderní energetiky všude po světě. Opačná je situace v České republice, kde o akumulaci energie není v energetickém zákoně ani zmínka. Změnit to má novela zákona a pozměňovací návrh poslanců, který s bateriemi počítá a řeší také tzv. energošmejdy, čímž výrazně posílí práva spotřebitelů.
Odborný TZB-info doporučuje Druhý díl přibližuje první aplikace ukládání elektřiny prostřednictvím tepla a jednotlivé systémy v současném výzkumu a vývoji. U každé varianty je popsán princip, detaily konkrétní technologie, dosahovaná účinnost a stav vývoje. Popsány jsou jak komerční projekty, tak výzkumné aktivity univerzit jak v zahraničí, tak v ČR.
Odborný Životnost lithno-iontových (Li-ion) akumulátorů je stejně jako v případě jiných baterií závislá na podmínkách, za kterých se provozují. Velmi často diskutovaný je vliv nízké teploty, na který se zaměříme v tomto textu. Jedním z častých dotazů či komentářů týkajících se elektromobility je totiž názor, že dojde-li k poklesu teploty pod 0 °C, tak elektromobil nebude fungovat či kapacita jeho akumulátoru se sníží tak, že nikam nedojede.