logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Interiérové dveře za hubičku se mohou stát noční můrou

Reklama

Hračky pro děti obsahující toxické látky, špekáčky, které neviděly maso, nebo pivo vyrobené bez chmele a ječmene představují smutnou realitu dnešních dní. Po mnoha varovných zprávách v oblasti potravin jsou již spotřebitelé pozornější a kritičtější. Bohužel existuje řada dalších oborů, kde trh zaplavují často velmi levné produkty, jejichž kvalita velmi kolísá. Typický příklad představují interiérové dveře.

Významní domácí výrobci interiérových dveří ve vzájemném soupeření o přízeň českých zákazníků dokázali své modely dostat na skutečně špičkovou úroveň. V posledních několika letech však v některých případech bojují s konkurencí mimořádně levných dveří dovážených například z Číny, Polska nebo Ukrajiny. Často jsou tyto dovozy navíc podpořeny exportními pobídkami, které jim umožňují trvale držet ceny na nízké úrovni. Pochopitelně, že ne všechny dveře z dovozu jsou automaticky špatné, problémem spíš je, že kvalita často kolísá a koupě se tak může stát sázkou do loterie.

Vada se projeví až časem

V případě dveří je problém nekvality navíc komplikovanější, než u potravin. Dveře totiž kupujeme s tím, že by měly sloužit a zároveň zdobit interiér řadu let. Pokud koupíme dveře s málo odolnou (nekvalitní) výplní, může se stát, že nevydrží 15, 20 nebo 30 let, ale třeba jen dva, tři roky. Vady dveří přitom nemusí být na první pohled zjevné, ale projeví se až při užívání v domácnosti. Méně odolná povrchová úprava je náchylnější k poškrábání, vlivem větší vlhkosti v bytě se dveře mohou zkroutit nebo se v některých místech odlepí dýha či dokonce vypadnou panty... Samozřejmě, že složitější je pak mnohdy také vyřizování reklamace dveří od zahraničního výrobce.

Sledujte pečlivě původ

Zdálo by se, že prostou obranou je přečíst si, kde byly dveře vyrobeny. Ovšem ani to není tak jednoduché. Můžete se totiž setkat nejen s všeobjímajícím označením „vyrobeno v EU“, ale dokonce třeba i s nálepkou „dveře z Moravy“ nebo „dveře z Čech“, přestože zmiňované dveře poprvé „viděly“ Čechy, když je vykládali již hotové z kamionu. Český totiž bývá pouze prodejce, který touto fintou zakrývá pochybný původ.

Koupě dveří nejistého původu může skýtat řadu úskalí. Zásadním problémem často bývá, že dveře vyrobené v jiných zemích než ČR prostě nepasují do českých stavebních otvorů. Často je obtížné zjistit, z jakých materiálů jsou dveře vyrobeny a zda mají potřebné certifikáty. Vyskytly se dokonce i případy, kdy jsou tzv. speciální dveře (protihlukové či požární dveře) prodávány zahraničními výrobci bez příslušných technických atestů, což je u českých výrobců absolutně vyloučeno.

Vyplatí se věnovat pozornost i technickým detailům. Častým trikem je například nepatrná změna označení povrchu dveří. Pokud místo písmen CPL (označujících speciální odolnou povrchovou fólii), naleznete například CLPL, měli byste okamžitě zbystřit. Speciálně u polských importovaných výrobků se setkáte s názvy povrchů, které vám mnohdy vůbec nic neřeknou a běžný zákazník v podstatě nemá šanci poznat, co si vlastně kupuje. Řešit reklamace podobných nedostatků u importovaných dveří je ovšem velmi obtížné. V reklamačních řádech a návodech k použití, které zákazník většinou nečte, je totiž vše velmi chytře „upraveno“ a zákazník často zjistí, že nemá šanci se pořádně bránit. Původní radost z „výhodného nákupu“ tak bývá často zkažená velmi nepříjemnou realitou.

České dveře ve znamení inovací

Přitom právě v odvětví interiérových dveří platí, že domácí výrobci pod tlakem nepříznivých podmínek ze sebe dokázali vydat to nejlepší. Situace na trhu jim totiž v žádném případě není nijak nakloněna. Stavebnictví prochází již od roku 2009 poměrně výrazným útlumem a poptávka po interiérových dveřích pro velké bytové či administrativní projekty je logicky také nízká. Podobně v segmentu individuálních zákazníků byla poptávka po dveřích vlivem ekonomické krize v posledních letech vlažná. Koncoví spotřebitelé navíc začali dávat najevo, že pokud již do interiérových dveří investují, požadují za své peníze kvalitu, individuální přístup, perfektní služby.

Domácí výrobci interiérových dveří na tento tlak zareagovali nejlepším možným způsobem. Investicemi do technologií, vývojem nových modelových řad, zaváděním moderních materiálů, důsledným marketingem. Každoročně se na trhu objevuje řada řešení, která tu ještě nebyla. Hitem poslední doby se staly například strukturované 3D povrchy, které věrně napodobují strukturu přírodních materiálů, různé varianty prosklení s atraktivními grafickými motivy, používání příčných dekorů nebo speciální obložkové zárubně pro panelové domy.

Společnost SOLODOOR dokonce nechala podrobit nejen své produkty, ale i výrobní procesy důkladné prověrce a získala právo označovat celý svůj sortiment známkou kvality CZECH MADE. „Tato známka by měla být i jistou formou vzkazu či apelu zákazníkům, aby pečlivě vážili, jak své peníze při nákupu nových interiérových dveří či zárubní investují,“ uvedl generální ředitel SOLODOOR Martin Dozrál. Podle něho by se zákazníci měli zaměřit zejména na výrobce a jeho historii v České republice, dodací podmínky a samozřejmě také na materiál, z něhož jsou dveře vyrobeny. Podobně společnost SAPELI, největší domácí výrobce interiérových dveří, sází na kvalitu svých produktů natolik, že na řadu svých modelů poskytuje prodlouženou záruční dobu až na 5 let! „Můžeme se zaručit na takovou dobu, protože naše dveře jsou dlouhodobě prověřeny v tisících českých domácností. Navíc všechny modely samozřejmě sami pečlivě testujeme,“ popisuje generální ředitel SAPELI Václav Bradáč.

Domácí výrobci interiérových dveří mohou logicky také nabídnout podstatně širší síť prodejních míst, kratší dodací lhůty nebo služby smluvních specializovaných montážních firem. „Neustále rozšiřujeme síť našich vlastních prodejen i autorizovaných prodejců tak, aby naše produkty byly dostupné po celém Česku. K tomu se připojuje řada doplňkových služeb a poradenství při výběru dveří,“ uvedl generální ředitel společnosti CAG Jan Primas.

Výběr dveří po internetu

A konečně, významným počinem posledních let jsou internetové aplikace, které zákazníkům zcela zásadně ulehčují výběr interiérových dveří, odstraňují listování v katalozích, běhání po prodejnách a dovolují dveře vybírat v klidu domova u počítače.

Například takzvaný konfigurátor dveří na adrese www.solodoor.cz umožňuje se jednoduše orientovat v široké škále modelů a sestavit si dveře podle přání. V konfigurátoru může uživatel kombinovat různé modely, dezény povrchu (CPL, fólie, dýha apod.), typ prosklení, další doplňky a technické podrobnosti (rozměr dveří, pravé nebo levé dveře, obložkové zárubně). Okamžitě získává perfektní obrázek dveří a také přehled o ceně zvolené sestavy.

Takzvané vizualizace dveří v interiérech zase dovolují na obrazovce počítače prohlížet, jak jednotlivé modely dveří ladí s různými variantami interiérů (ložnice, kuchyně, obývací pokoj, chodba) a také s rozličnými barvami stěny či podlahy. Absolutní novinkou je pak aplikace, která do vizualizací dovoluje nahrát dokonce fotografii vlastního interiéru a zasadit tak různé modely dveří přímo do bytu konkrétního uživatele.

Sázka na kvalitu se vyplácí

Výsledky a zkušenosti domácích producentů přitom potvrzují, že zvolili správnou strategii. Široká nabídka modelů, inovační řešení i rozsáhlá škála doplňkových služeb přinášejí ovoce v podobě oživení poptávky po českých interiérových dveřích. „Sázíme na českou tradici, dbáme na kvalitu, zaměstnáváme české lidi. Věříme, že přesvědčíme spotřebitele, aby více přemýšleli o dveřích, které kupují, a podpořili české podniky,“ uvedl generální ředitel SAPELI Václav Bradáč.

Podle generálního ředitele SOLODOOR je nejjednodušší řídit se zdravým selským rozumem. „Kupovat interiérové dveře za cenu rodinného oběda s vidinou, že vydrží desítky let, je prostě hloupost,“ uvedl Martin Dozrál.

„Protože většina lidí si dveře kupuje maximálně 1–2× za život, zdálo by se, že budovat si vztah se zákazníky a dobré jméno společnosti je zbytečné, protože toho, kdo nové dveře nepotřebuje, k nákupu nepřesvědčíme ani sebelepším výrobkem či službami. Přesto je to právě dobrá zkušenost našich spokojených zákazníků, která nám na jejich doporučení přivádí stále více zájemců o kvalitní český výrobek a službu, a proto se skutečně vyplatí naše snaha o co nejlepší individuální péči o každého z nich,“ uvedl Jan Primas.


















 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.