logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Nové možnosti konektivity u značky Protherm

Značka Protherm nabízí pro své spotřebiče již řadu let široké možnosti ovládání. Jedním z oblíbených je například SMS komunikátor GSM EXEO nebo ekvitermní regulace MiGo, která byla nahrazena novou verzí MiGo Link. Níže naleznete obecný přehled o stávající konektivitě s produkty Protherm.

1. MiGo Link pro kotle – popis, funkce

Tato verze se od té předchozí v mnoha směrech a vlastnostech odlišuje. Aktuální provedení nabízí nové funkce a služby jak koncovým uživatelům, tak servisním technikům. Je určena pro následující typy kotlů:

  • Závěsné kondenzační kotle Panther/Tiger Condens s technologií Flame Fit
  • Závěsné kondenzační kotle Gepard/Puma Condens
  • Stacionární kondenzační kotle Medvěd/Lev
  • Elektrokotle RAY
Obr. 1. Internetová brána SR 940 f MiGo Link
Obr. 1. Internetová brána SR 940 f MiGo Link
Obr. 2 Prostorový termostat SRT 51 f MiGo Select
Obr. 2 Prostorový termostat SRT 51 f MiGo Select

Ekvitermní regulátor se vzdálenou správou se skládá ze dvou komponentů:

  • Internetová jednotka SR 940 f MiGo Link (obr. 1)
  • Prostorový termostat SRT 51 f MiGo Select (obr. 2)
Obr. 3 Displej a ovládací prvky termostatu
Obr. 3 Displej a ovládací prvky termostatu
Legenda:
1 Symbol bezdrátového signálu
2 Stav baterií
3 Otočný ovladač
4 LED dioda
5 Požadovaná/skutečná teplota
6 Aktivní režim párování

Internetová jednotka SR 940 f zprostředkovává pomocí WiFi sítě propojení kotle, termostatu na internet a následně pomocí mobilní aplikace ovládání celého topného systému. Základní funkci – nastavení prostorové teploty – lze provést pomocí otočného voliče na termostatu. Na displeji se zobrazuje požadovaná, resp. aktuální teplota v referenční místnosti. Dále má uživatel přehled o stavu signálu a bateriích (obr. 3). Pro komplexnější nastavení topného systému a kotle však slouží mobilní aplikace, se kterou se seznámíme v následující části.

Mobilní aplikace MiGo Link

Tato mobilní aplikace je určena uživatelům kotlů a slouží pro nastavení všech parametrů nutných pro komfortní vytápění a přípravu teplé vody. Vyznačuje se novým designem a uspořádáním usnadňující používání aplikace. Úvodní obrazovka je zobrazena na obr. 4. Na této obrazovce jsou uvedeny základní informace:

  • výběr druhu provozu – automatický/denní/noční režim
  • přehled připojených topných systémů – např. domov/chata
  • venkovní teplota (převzatá z webového serveru)
  • požadovaná a skutečná pokojová teplota včetně vlhkosti
  • signalizace požadavku na vytápění
  • tlačítka +/− pro nastavení teploty

Na spodní liště úvodní obrazovky jsou umístěna tři tlačítka (zleva doprava):

  • nastavení topného systému – např. pro nastavení časových oken, požadovaných teplot
  • rychlé akce – jednorázový ohřev teplé vody, aktivace režimu mimo domov
  • energetické informace – informativní zobrazení spotřeb energií (v závislosti na topném zdroji)

2. MiGo Link pro tepelná čerpadla – popis, funkce

Obr. 4 Mobilní aplikace MiGo Link – úvodní obrazovka
Obr. 4 Mobilní aplikace MiGo Link – úvodní obrazovka

Je samozřejmostí, že značka Protherm nabízí vzdálenou správu i pro svá tepelná čerpadla:

  • GeniaAir Mono
  • GeniaAir split

Tato varianta se skládá ze dvou základních komponentů:

  • Internetová jednotka SR 940 f MiGo Link (obr. 1)
  • Ekvitermní regulátor SRC 720 (R) MiPro Sense (obr. 5)

Uvedená kombinace umožňuje mimo vzdálené správy také regulovat komplexnější topné systémy, např. kaskádu tepelných čerpadel či více topných okruhů. S dodatečným příslušenstvím lze regulovat vytápění s radiátorovou a podlahovou topnou větví. Předností tohoto regulátoru mimo standardní funkce je možnost ovládání tzv. hybridního systému, což může být kombinace plynového kotle a tepelného čerpadla. Toto provedení může zajistit uživateli maximální úsporu provozních nákladů. Podrobněji se o tom zmiňuji ve svém dalším článku.

Pro nastavení regulace je k dispozici mobilní aplikace MiControl, která nabízí množství funkcí, jako je např.:

  • nastavení provozních režimů na jednotlivé zóny
  • programování časových oken
  • zobrazení provozních stavů
  • zobrazení spotřeby energií

3. EXPERT e-certifikát prodloužené záruky

Internetová brána MiGo Link společně s aplikací nabízí oproti předchozí verzi rozšířené možnosti konektivity, a to i pro servisní firmu. Pomocí servisního webového portálu, popř. mobilní aplikace, má servisní technik neustálý přehled o provozním stavu kotle koncového zákazníka. Tato možnost je však výhradně určena pouze pro specializované servisní firmy, které absolvovaly příslušné školení, neboť technik má k dispozici veškeré informace o kotli a také o topném systému. Samozřejmostí je, že koncový zákazník schvaluje přístup servisní firmě ke kotli pomocí potvrzovacího e-mailu. Následně po tomto schválení obdrží servisní technik přístup, a v servisním portálu se zobrazí veškeré informace o spotřebiči. Pro zajímavost uvádím pouze ty nejdůležitější:

  • diagnostické informace a stavové kódy
  • chybový kód případné poruchy
  • průběh teplot v topení
  • tlak vody v topení atd.

Součástí je také tzv. Live Monitor, který zobrazuje aktuální provozní stav. Díky tomuto řešení má servisní technik vzdálený dohled nad spotřebičem, který je neustále monitorován a s tím souvisí následující výhody:

  • V případě výskytu poruchy má servisní technik k dispozici chybové hlášení s přesným popisem chyby a jejím odstraněním => tím se zamezí vícenásobnému servisnímu výjezdu, technik má již předem připravený náhradní díl pro opravu.
  • Při poklesu tlaku vody v topení je tento průběh zaznamenáván a servisní technik je informován při podkročení kritické hodnoty => tím se eliminuje zbytečný servisní výjezd, zákazník je na tento stav upozorněn a může si dopustit vodu sám.
  • Servisní technik může zákazníkovi pomocí tohoto vzdáleného přístupu nastavit, popř. změnit následující parametry:
    • časový program
    • druh topného provozu
    • hodnotu topné křivky
    Touto funkcí opět odpadá servisní výjezd a není nutná přítomnost servisního technika na místě přímo u spotřebiče.
  • Optimalizace vytápění a spotřeby energií – v tomto servisním portálu je možné si zobrazit aktuální spotřeby energií za určitý časový úsek a pomocí energetického managementu lze optimalizovat provoz plynového kotle tak, aby se dosáhlo co největšího a nejoptimálnějšího využití všech energií.

Díky tomuto navzájem propojenému komplexnímu systému kotel – regulátor – servisní portál byla rozšířena nabídka certifikátů prodloužené záruky o nové typy. Jedná se o tzv. EXPERT on-line certifikáty, kdy uživatel získá prodlouženou záruku po dobu pěti let se vzdáleným dohledem nad spotřebičem tak, jak je popsáno v předchozím odstavci. V rámci této prodloužené záruky jsou hrazeny veškeré náklady na případnou opravu a již zmiňovaný vzdálený dohled.

Obr. 5. Ekvitermní regulace MiPro Sense
Obr. 5. Ekvitermní regulace MiPro Sense

A jak si koncový zákazník může tuto službu koupit?

Nejjednodušší způsob je objednání u autorizované servisní firmy Protherm, která má již aktivovaný přístup přímo do servisního portálu, v rámci kterého pak může EXPERT e-certifikát zakoupit.

Každý den zaznamenáváme v médiích o konektivitě, o spotřebičích připojených na internet, tzv. IoT (Internet of Things). Toto řešení od společnosti Vaillant Group potvrzuje tento směr a nabízí nesporné výhody pro obě strany – koncového uživatele i servisního technika.

Uživateli kotle zajistí komfortní a moderní způsob vytápění a servisní firmě umožní diagnostiku kotle na dálku bez nutnosti zbytečného servisního výjezdu. K úspoře času tak dojde na obou stranách. Samozřejmostí je, že tento systém se bude neustále vyvíjet a budou přibývat další užitečné výhody a funkce!


Protherm (Vaillant Group Czech s.r.o.)
logo Protherm (Vaillant Group Czech s.r.o.)

Společnost Protherm, která velmi sebevědomě vstoupila v roce 1992 na český trh se svým elektrokotlem, patří v současné době mezi přední české značky tepelné techniky. Díky zapojení do koncernu Vaillant Group exportuje Protherm své výrobky do mnoha zemí ...

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.