logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Vítězným dodavatelem fotovoltaiky pro akci dTestu je ČEZ Prodej. „Výběr budí rozpaky,“ říká jednatel S-Power


© Fotolia.com

Spotřebitelská organizace dTest zveřejnila výsledky kampaně „Chci sluneční energii“, která spočívá v hromadném nákupu a instalaci fotovoltaických panelů včetně příslušenství a souvisejících služeb. dTest poptal několik desítek společností a na základě souboru kritérií vybral jako nejvýhodnějšího dodavatele společnost ČEZ Prodej.

Reklama

Kalkulátor cen energií TZB-info

Přibližně dva měsíce měli zájemci o solární energii na to, aby se zdarma a nezávazně registrovali na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Poté dTest oslovil dodavatele fotovoltaických systémů a usiloval o co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů.

Registrované účastníky teď čeká vyplnění formuláře, kde uvedou podmínky pro instalaci fotovoltaiky na vlastní střeše a také souhlas, aby je s nabídkou kontaktoval vítězný dodavatel. Na základě této poptávky pošle ČEZ Prodej zákazníkům nezávaznou nabídku a je na zákazníkovi, zda se pro ni rozhodne nebo ne. Pokud se bude zájemci nabídka líbit, dodavatel vyšle do jeho domácnosti zástupce a na základě obhlídky vznikne již konkrétní projekt s přesnými parametry a cenou. Až poté se spotřebitel rozhodne, jestli uzavře s dodavatelem smlouvu.

V souladu s podmínkami dotace Nová zelená úsporám si budou moci zájemci o fotovoltaiku vybrat, jak chtějí naložit s přebytečnou elektřinou, která nebude hned spotřebována. K dispozici budou varianty systému s přípravou teplé vody, s akumulací do baterie nebo s tepelným čerpadlem. ČEZ Prodej zákazníkovi doporučí nejvhodnější systém, pomůže s vyřízením dotace a instalaci pak provede „na klíč“.

S-Power zpochybňuje výběr dodavatele i vítěznou nabídku

Na oznámení vítězného dodavatele reagoval otevřeným dopisem organizátorovi Jaroslav Šuvarský, jednatel společnosti S-Power, která v ČR taktéž prodává fotovoltaiku pro domácnosti. V dopisu vyjadřuje pochybnosti jak nad vítěznou nabídkou, tak nad samotným procesem výběru.

Komunikace mezi S-power a dTestem byla podle dopisu ukončena „aniž bychom reálně byli vyzváni k připravení speciální nabídky podle určitých kritérií. Namísto toho jste pouze vyhodnotili jako málo výhodnou naši standardní nabídku, kterou jsme vám pro informaci zaslali, a komunikaci s naší společností jste ukončili,“ píše Šuvarský.

Dále se pozastavuje i nad parametry vítězné speciální nabídky od ČEZ prodej. Byť zatím není známa přesná konfigurace, rámcová nabídka vítězného dodavatele se podle Jaroslava Šuvarského cenově pohybuje výrazně výše, než srovnatelná řešení ze standardního ceníku S-power. Kromě nízké ceny mohla dle autora dopisu firma S-Power doložit i další reference kvalitní firmy, kam patří řada úspěšných realizací, nejpočetnější instalační tým v ČR nebo garance získání dotace.

V závěru dopisu Šuvarský upozorňuje, že v tuto chvíli žádná firma v ČR – ani S-power jako jednička na trhu – nezvládne uspokojit poptávku až několika tisíc zájemců bez výrazného prodlení v instalacích. Považuje proto za férové, aby se pro uspokojení objednávek dojednala spolupráce u více instalačních firem.

dTest postupoval stejně u všech dodavatelů

Podle organizátora akce Chci sluneční energii bylo pro zařazení do kampaně klíčové zaslání speciální nabídky, což podle mluvčí dTestu Kristýny Kuncové firma S-Power neučinila. „Ze zaslaných podkladů jsme ovšem nabídku této společnosti (S-Power, pozn. red.) nemohli vyhodnotit jako nejvýhodnější, protože tato společnost například nenabídla pro hromadnou kampaň výhodnější podmínky, než nabízí standardně. Nerozumíme zcela argumentu, že jsme společnost S-Power Energies reálně nevyzvali k připravení speciální nabídky – všechny ostatní zúčastněné společnosti naši poptávku pochopily správně a přípravě nabídky věnovaly zaslouženou pozornost,“ reaguje dTest v tiskovém prohlášení.

Co se týče cenové výhodnosti, dTest podotýká, že se v rámci oficiální nabídky jedná o modelové příklady. Cena konkrétního řešení bude vždy vycházet z parametrů a potřeb dané domácnosti a teprve po zpracování nezávazné nabídky na míru se zájemci mohou rozhodnout, jestli služby vítězného dodavatele využijí, či nikoliv.

Kompletní tiskové zprávy:

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.