Zloději se zdokonalují stejně rychle jako technologie. Obchody čeká nejrizikovější období roku
Předvánoční sezóna je pro obchodníky nejen nejdůležitějším prodejním obdobím, ale zároveň i největší bezpečnostní výzvou. Prudce rostoucí návštěvnost a tlak na personál vytváří ideální podmínky pro pachatele krádeží, kteří jsou dnes často vybaveni sofistikovanějšími metodami než kdy dříve.
Podle Martina Giebela, projektového manažera společnosti SSI Group je proto nezbytné kombinovat dohled zaměstnanců s chytrými technologiemi. „Zkušenosti ukazují, že i zdánlivé drobnosti, jako je viditelná přítomnost strážného či okamžité řešení incidentu, dokážou významně snížit riziko ztrát.“
Období před Vánoci je tradičně spojené s nejvyššími tržbami roku, ale také s největším tlakem na bezpečnostní opatření. Obchody čelí prudce rostoucí návštěvnosti, což komplikuje dohled nad zákazníky i zbožím. „Zásadním krokem je zvýšit dohled pokladní zóny a u nejvíce rizikového zboží. Pomáhá nejen dobře připravený personál a ostraha, ale i moderní technologie: CCTV, senzory či elektronické prvky,“ vysvětluje Martin Giebel, projektový manažer SSI Group, přední české společnosti v oblasti bezpečnostních služeb a integrovaného facility managementu.
Retail podle něj stále častěji sází na digitální řešení. Prodejnám přinášejí výhody videoanalytika, chytré senzory i napojení na dohledová centra, která v reálném čase vyhodnocují data a doporučují konkrétní postupy při zásahu. „Digitalizace přináší rychlejší tok informací, lepší vyhodnocování rizik, a především efektivní podporu lidského faktoru. Technologie sama o sobě krádež nezastaví, ale umožní personálu reagovat rychleji a efektivněji,“ doplňuje Giebel.
Zloději se rychle přizpůsobují
Jednorázové vyčíslení inventurních ztrát podle SSI Group nestačí. Klíčové je neustále sledovat vývoj ztrát a systematicky vyhodnocovat, kdy a kde k nim dochází a souběžně cíleně nastavovat preventivní opatření. Například posílit či nastavit ostrahu, změnit proceduru, prověřit rutiny, nebo využít techniku pro monitoring rizikových zón. Nepoctiví zákazníci se častěji zaměřují na zboží s vysokou hodnotou a nízkou skladností jako je alkohol, kosmetika, elektronika a některé potraviny.

Jsme ryze českou rodinnou firmou. Vznikli jsme v roce 1990 jako jedna z prvních společností v oboru. Zajišťujeme komplexní služby IFM - bezpečnost, údržbu, energetiku a úklid nemovitostí.
