S SVJ komunikujeme přes mobilní aplikaci. Nejstarší uživatelce je přes 70 let, říká Zdeněk Picek z SVJ v Ostravě

Digitalizace správy bytových domů se stává realitou. Předseda ostravského SVJ Zdeněk Picek zavedl moderní systém správy pro 69 bytů a ukazuje, že digitální řešení může fungovat pro všechny věkové kategorie.
Proč jste se ve svém společenství vlastníků rozhodli pro digitální správu budovy?
Nová legislativa nás nutí poskytovat vlastníkům údaje o spotřebě tepla a teplé vody každý měsíc. Bylo jasné, že papírové výkazy nebudou udržitelné. Hledal jsem řešení na úrovni mobilního bankovnictví – intuitivní aplikaci v telefonu. Většina lidí v oboru říkala, že je to nemožné.
Jak jste se dostal k systému Bytové konto?
Na doporučení známého jsem objevil platformu Bytové konto. Po návštěvě fungujícího systému v Ústí nad Orlicí jsme začali s implementací. Přechod trval jediný měsíc.
Kolik máte ve společenství bytů a kolik vlastníků aplikaci používá?
Máme 69 bytů a 63 vlastníků. 84 % z nich používá Bytové konto minimálně jednou týdně. Nejstarší uživatelce je 72 let.
Co aplikace přináší vám jako předsedovi SVJ?
Je to dokonalý přehled o dění ve společenství. Každý vlastník vidí smlouvy, platby a hospodaření. Jako předseda vidím „finanční zdraví“ celého společenství, což je nejdůležitější.

Jsme chytré řešení pro správce budov, které sdružuje všechna data a nástroje pro správu nemovitostí do jednoho efektivního ekosystému. To zahrnuje senzory, které měří spotřebu energií, sběr a analýzu dat, ERP, fakturaci, služby, plánování, CRM a BIM - to ...