Komentář k analýze příčin neúspěchu českých firem v Číně
Čínský trh sice přináší řadu rizik pocházejících z nedostatečně rozvinutých právních nástrojů a nesmíme zapomenout, že trh je přímo ovlivňován státem. Na druhou stranu panuje značná jistota v tom, co se dá od čínského stabilního systému pod vedením pevné vlády očekávat a najít strategické uplatnění na trhu třeba právě v rámci podporovaných oborů (pětiletý plán).
v rámci našich dlouhodobých aktivit na podporu českých firem v Číně (za účelem podpory jak exportních, tak importních příležitostí) Vám přinášíme komentář ke studiu příčin neúspěchu českých firem v Číně.
Komentář pokrývá velikostně všechny typy společností. Dokument je však určen primárně zcela
novým zájemcům o vstup na čínský trh. Shrnuje dlouh
odobé zkušenosti firem, asociací a podnikatelských
organizací s exportními projekty v Číně.
Tomáš Pala,
Governance Institute
- Publikace Komentář k analýze příčin neúspěchu českých firem v Číně s pracovním názvem "Proč je i obrovský čínský trh pro české ego malý.
"Pokud ale chce česká firma na čínský trh proniknout, je za potřebí daleko více úsilí, času, financí a hlavně změna myšlení a přizpůsobení se čínské kultuře. Ve špatném názoru podnikatelů je jen utvrdí fakt, že stejný postup, který aplikovali na Čínu, použili v jiných státech a tam uspěli. Takže ten postup přece musí být správný a chyba je automaticky na čínské straně. Jenže jakkoliv si podnikatelé myslí, že je jejich nabídka dobrá a jakkoliv dobře se prodává klidně i ve všech státech Evropy a jinde ve světě, tak v Číně vůbec nemusí uspět", uvádí hned v úvodu výše uvedená publikace.