logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Topíte.cz – příklad digitalizace řemesla, která ulehčí práci zahlceným topenářům

Topenáři z Topíte.cz přijedou za zákazníkem v co nejkratším čase
Topenáři z Topíte.cz přijedou za zákazníkem v co nejkratším čase

Topenářské služby jsou hůře dostupné a komunikace je nedostačující. Nedostatky by přitom mohla snadno vyřešit příslušná digitalizace. Topite.cz vyvíjí systém, který celý proces podstatně zjednodušuje a pomocí svého online řešení nabízí také zákazníkům jednoduché, přehledné a rychlé jednání s topenáři.

Reklama

Výsledky nedávného průzkumu mezi topenáři poukázaly na špatnou dostupnost jejich služeb (15 % oslovených mělo volnou kapacitu) a také na komunikační nedostatky při objednávce (41 % si zprávu ani nepřečetlo).

Nastavení kotle
Nastavení kotle

V rámci průzkumu situace na trhu bylo poptáváno na cenovou nabídku s instalací 163 topenářských firem a živnostníků z celé České republiky. E-mail si otevřelo necelých 59 %, přičemž odpovědělo 21 % a pouhých 11 (6,7 %) topenářů poslalo požadovanou nabídku. Nejrychleji přišla nabídka do 54 minut od odeslání, nejdéle pak po 120 hodinách. „V ČR je vydáno zhruba 38 tisíc platných topenářských živnostenských oprávnění, ne všichni své řemeslo vykonávají. Topenáři živnostníci toho mají na svých bedrech za celý den hodně, kromě samotného řemesla řeší nákup materiálu, účetnictví, poptávky zákazníků, opravy, servis a mnoho dalšího. Prakticky si sami řeší celý back office, a na samotnou práci jim tím pádem zbývá méně času. Řemeslu se věnují méně, než by chtěli, a nestíhají uspokojit stoupající poptávku. Digitalizace posouvá služby řemeslníků do 21. století, do digitální doby, dokáže celý proces komunikace i samotné realizace zakázky podstatně zjednodušit,“ říká Daniel Helcl, CEO a zakladatel Topíte.cz.

Výsledky poptávky topenářských firem a živnostníků:

Počet poptávaných firemZe 163 poptávaných firemV procentech
Poptávku otevřelo9659 %
Poptávku neotevřelo6741 %
Odpovědi (nabídka, službu nedělají, nemají kapacitu...)3521 %
Obdrženo kompletních nabídek116,7 %

Samotný topenář stihne daleko méně práce, když řeší na každé zakázce vše od poptávky po fakturaci, to je v době nedostatku řemeslníků neekonomické. Jen několik málo topenářských firem v ČR má vlastní backoffice, který řeší administrativu. To je jeden z možných důvodů zahlcenosti topenářů, kteří nestíhají číst všechny maily ve své přeplněné schránce. Po telefonu je to stejný problém, během dne je řemeslník na montážích nebo na cestě a každý telefonát, ať už jde o novou poptávku nebo problém u stávajícího zákazníka, jej odvádí od práce, kterou právě dělá,“ komentuje vytíženost řemeslníků Karel Náprstek, topenář, který společně s Jiřím Švédou a Danielem Helclem založil Topíte.cz.

Montáž tepelného čerpadla a spoluzakladatel Jiří Švéda
Montáž tepelného čerpadla a spoluzakladatel Jiří Švéda
Topenáři digitalizují – nabídka do několika sekund
Topenáři digitalizují – nabídka do několika sekund

Renesance řemesel nakopla trh služeb

Moderní přístup v poskytování řemeslných prací je pojem, který u nás doposud prakticky neexistoval. Na trhu úplně chybělo něco, co se dá nazvat “řemeslo jako služba”, služba pro lidi odchované e-commerce aplikacemi a okamžitou dostupností zboží. V dnešní době automaticky očekáváme, že si elektrikáře nebo topenáře objednáme přes mobil nebo přes web, že si porovnáme ceny nebo si alespoň vybereme řemeslníka dle recenzí. Vždyť je to tak normální! Žijeme v době, kdy nejenom, že automatizaci a digitalizaci považujeme za samozřejmost, ale také právě v době, v níž se řemeslům navrací jejich lesk. Řemeslné studijní obory začínají být opět žádané a lidé v nich nachází ono pomyslné zlaté dno. Zdá se až neuvěřitelné, že si doposud nikdo tyto dvě skutečnosti nespojil. Technologie a řemeslo. Obojí potřebujeme, obojí chceme.

Topenáři digitalizují – nabídka do několika sekund

Topíte.cz chápe řemeslo jako každou jinou službu, kterou si již dnes můžete objednat online a nestarat se o její dodání, základem je převedení celého procesu od objednání, přes dodávání, po servisování do digitální podoby. Proto se zákazníků už při samotném poptávání služeb Topíte.cz stránka doptá na potřebné informace pro orientační cenovou nabídku, kterou obratem pošle e-mailem. „Topíte.cz jsem postavil na naprosto jednoduchém principu klasického topenářského řemesla. Rozdíl proti jiným topenářským firmám ale je, že Topíte funguje na platformě, na kterou jsme všichni zvyklí z e-shopu. Na počítači nebo na mobilu si jednoduše zadáváme, co je potřeba, a během několika chvil přijde nabídka různých variant podle požadavků klienta – rozhodnout se pak může podle ceny nebo podle preferované značky a dalších ukazatelů. Stejně jako kurýr doveze večeři, dostane zákazník ve finále topenáře, a to v nejkratším možném čase,“ dodává Helcl.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.