logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Filtrační stanice na vodu českého startupu Lokni


Filtrační stanice na vodu českého startupu Lokni

Zařízení Lokni jsou na 79 fakultách, ale také ve veřejném prostoru, včetně 13 železničních nádraží a nově autobusového nádraží Florenc v Praze.

Celkově si uživatelé Lokni za rok 2024 načepovali do vlastních lahví 2,046 milionu litrů vody a ušetřili tak 103 tun plastového odpadu odpovídajícího 4,12 milionu půllitrových PET lahví. Z toto vychází také 237 tisíc ušetřených kilogramů CO2, který by vznikl výrobou a dopravou těchto PET lahví.
Kromě ušetřeného plastového odpadu přináší Lokni především kvalitní a zdravé řešení pitného režimu. Voda z filtračních stanic je chlazená, čerstvá a zbavená chloru, nežádoucích chutí, pachů a veškerých nečistot větších než 0,2 mikronu. UVC LED světlo vodu zbavuje mikroorganismů. Očištěná je voda také od nejběžnějších pesticidů a zbytků léků. Nejdůležitější minerály, jako jsou hořčík a vápník, ve vodě po filtraci zůstávají.

Vodu z filtračních stanic lze čepovat díky volně dostupné mobilní aplikaci, uživatelská je nyní 125 tisíc lidí. Aplikace prošla koncem roku 2024 úpravami, je nyní ještě jednodušší a nabízí podrobnou navigaci ke stanicím. Studenti si s aplikací Lokni mohou denně načepovat bezplatně až 3 litry neperlivé vody do vlastní lahve, veřejnost pak 0,5 litru. Za malý poplatek lze načepovat větší množství nebo perlivou vodu.

Při vývoji systému startup spolupracoval s českými univerzitami a testy prováděl i ve Státním zdravotním ústavu. Produkty pro domácí filtraci si zákazníci mohou zakoupit na e-shopu a sami si je jednoduše nainstalovat. Další linkou, kterou startup Lokni v uplynulém roce rozvíjel, je zajištění výdejníků filtrované vody do firemního prostředí.

Přímou součástí veřejných filtračních stanic i mobilní aplikace jsou iCLV plochy. Platforma Lokni tak nabízí lokálním inzerentům unikátní interaktivní digitální reklamní prostor s jasným zacílením, možností interaktivní komunikace s uživatelem a přesahem do oblastí jako HR či ESG. Propojení iCLV ploch s bannery v mobilní aplikaci umožňuje lepší interakci se studenty i získávání zpětné vazby například na konkrétní náborové kampaně nebo akce.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2025, všechna práva vyhrazena.