Brněnský soud potvrdil názor ERÚ ohledně agresivní obchodní praktiky společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s.
Krajský soud v Brně zamítl 14. května 2015 žalobu společnosti Centropol Energy proti ERÚ. Týkala se stížnosti spotřebitele, kterému nebylo Centropolem umožněno ukončit smlouvu na dodávky plynu.
Krajský soud v Brně zamítl 14. května 2015 žalobu společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s. (CENTROPOL) proti Energetickému regulačnímu úřadu (ERÚ), kterou se tato společnost opakovaně snažila dosáhnout zrušení rozhodnutí předsedkyně ERÚ v případě stížnosti spotřebitele, kterému nebylo společností CENTROPOL umožněno ukončit smlouvu na dodávky plynu.
ERÚ došel k závěru, že společnost CENTROPOL fakticky nutila spotřebitele zůstat jejím zákazníkem a odebírat od ní plyn, a to i proti jeho vůli. Konkrétně se jednalo o to, že spotřebitel se společností CENTROPOL uzavřel smlouvu o sdružených službách dodávky plynu, i přestože po dvou dnech od uzavřené smlouvy odstoupil, společnost CENTROPOL mu plyn i nadále dodávala. ERÚ kvalifikoval takovéto jednání společnosti CENTROPOL jako správní delikt a jako agresivní obchodní praktiku definovanou v zákoně o ochraně spotřebitele s odůvodněním, že nerespektováním odstoupení od smlouvy spotřebitelem postupovala společnost CENTROPOL v rozporu s požadavky odborné péče, a dále, že neposkytnutí možnosti ukončit spotřebitelskou smlouvu je stejně agresivní jako nucení ji uzavřít.
Nehledě na snahu společnosti CENTROPOL prezentovat uvedené jednání pouze jako administrativní chybu dal brněnský soud, na základě závazného právního stanoviska Nejvyššího správního soudu, za pravdu ERÚ a jednání společnosti CENTROPOL charakterizoval jako nekalou obchodní praktiku v rozporu se zákonem o ochraně spotřebitele.
„Jsme rádi, že se nám daří před soudem obhajovat náš postup směřující k větší ochraně spotřebitele před nekalými praktikami a že mnohaleté námitky společnosti CENTROPOL soud posoudil jako nedůvodné,“ uvedl tiskový mluvčí ERÚ Jiří Chvojka.