O novinkách portálu TZB-info s Ing. Miroslavem Hořejším, jednatelem společnosti Topinfo
Od začátku si zakládáme na odbornosti a vlastním redakčním obsahu. Poslechněte si rozhovor trochu o historii, ale hlavně o současnosti a budoucnosti portálu TZB-info, o jeho sesterském webu ESTAV.cz a Kalkulátoru cen energií.
Studio na veletrhu Aquatherm Praha 2020 otevřel výjimečný rozhovor
Prvním hostem u mikrofonu byl Ing. Miroslav Hořejší, jednatel společnosti TOPINFO s.r.o., která provozuje portály TZB-info, ESTAV.cz a Kalkulátor cen energií TZB-info. Prvním hostem studia, kde se nakonec odehrálo přes 50 rozhovorů, jsme si tak byli sami sebou.
TZB-info, Kalkulátor cen energií TZB-info, ESTAV.cz a ORSEC v jedné rodině
„TZB-info je nejstarší projekt Topinfo z r. 2001 a tak v příštím roce oslaví 20 let. Z počátku se věnoval pouze vytápění, pak se rozšířil na celá technická zařízení budov a dále rostl až do dnešní podoby, kdy je největším odborným stavebním portálem v ČR i na Slovensku,“ říká Ing. Miroslav Hořejší, jednatel, který byl u zrodu společnosti a dále se ohlíží na to, jak portál rostl:„V roce 2012 jsme se začali hodně zabývat cenami energií a vznikl Kalkulátor cen energií TZB-info, který dnes jako samostatný projekt monitoruje celý český trh s elektrickou energií a plynem, nabízí srovnání dodavatelů a jako jediné komerční nezávislé porovnání jej zmiňuje i ERÚ.
V roce 2016 jsme pod křídla TZB-info vzali původně samostatný portál ORSEC s tématikou bezpečnosti budov, o kterou jsme TZB-info chtěli rozšířit.
V roce 2014 jsme koupili portál ESTAV, jeden z prvních českých internetových portálů. Tím jsme získali dva sourozence s rodným listem z r. 2000, průkopníky spojení stavebnictví a internetu v ČR. Dnes TZB-info slouží spíše odborné veřejnosti, zájemcům o speciální stavební témata, příp. těm, kteří mají zájem více proniknout do hlouby problematiky. Vedle toho cílem portálu ESTAV.cz je přiblížit správnou stavební praxi, novinky, stavební právo a aktuální témata široké stavební veřejnosti.“
Poděkování za podporu patří zákazníkům i čtenářům
„Jediným naším zdrojem financí je reklama. Jsme závislí na zájmu firem prezentovat své výrobky a řešení a s tím souvisejícím zájmu čtenářů. Chtěl by poděkovat oběma, našim zákazníkům i čtenářům. Čtenářům zároveň za to, že akceptují tento model a že chápou, že příjmy z reklamy nám umožňují zachovat obsah přístupný v celém rozsahu zdarma. A jelikož si vážíme jejich zájmu, času a pozornosti, umísťujeme výhradně reklamu, která souvisí s tématikou stavebnictví a která doplňuje informace, které právě čtou,“ říká Hořejší.
Posluchače možná překvapí informace, která souvisí s počátky internetu: „Nejdříve jsme tak úplně nepřemýšleli, jak to budeme financovat. Sami profesí TZB, jsme začali shromažďovat oborové informace, začali je třídit a chtěli jsme tvořit katalogy výrobků. Ale internet si hledal svoji vlastní cestu a vznikly první články. I dnes je základem pro nový obsah zájem čtenářů, nové podněty z praxe, nová legislativa a obor jako takový. A na to je pak navázána reklama. Naši zákazníci se tedy mohou spolehnout, že v redakci a mezi spolupracovníky máme odborníky, kteří pomohou představit nové výrobky a řešení a zasadit je do správného rámce. A dnes, s 20letou historií, i dost zkušeností s reklamou jako takovou. Výhodou je stabilní tým, kde se zkušenosti sbírají a nezapadnou,“ říká Hořejší. Poslechněte si celý rozhovor a nechte se překvapit i tím, co má TZB-info ještě v šuplíku.