logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Projekt Domestos pro zlepšení stavu toalet na českých školách a školkách

Unilever předal v prosinci 2014 šeky v hodnotě 1,2 milionu korun osmi nejlepších školám a školkám. Odměněné školy peníze použijí převážně na rekonstrukci toalet, případně mohou finanční prostředky použít na nákup vybavení s dlouhodobým přínosem pro školu.

Reklama

Společnost Unilever předala ke konci prosince šeky v hodnotě 1,2 milionu korun čtyřem základním školám (každá po 200 tisících) a čtyřem mateřským školám (každá po 100 tisících). Stalo se tak v rámci projektu Domestos pro školy, jehož hlavním cílem bylo zlepšení prostředí školních toalet. Odměněné školy peníze použijí převážně na rekonstrukci toalet, případně mohou finanční prostředky použít na nákup vybavení s dlouhodobým přínosem pro školu.

Unilever předal šeky osmi nejlepších školám a školkám

Zástupci čtyř ZŠ  a čtyř MŠ s dárkovými šeky od společnosti Unilever
Zástupci čtyř ZŠ a čtyř MŠ s dárkovými šeky od společnosti Unilever

Projekt Domestos pro školy vznikl na základě nedávno proběhlého průzkumu mezi řediteli škol a školek v celé republice. Bylo zjištěno, že většina toalet na školách je ve špatném stavu a z průzkumu vyplynulo, že děti proto odmítají na toaletu chodit a chodí raději až doma. 40 % rodičů dále poukázalo na skutečnost, že musí děti do školy nosit vlastní toaletní papír a ručníky, a podle jejich názoru rovněž v polovině škol nevypadá sociální zařízení tak, jak by si jej školáci i rodiče představovali. Společnost Unilever se proto rozhodla přijít s řešením, jak situaci zlepšit a vyhlásila soutěž Domestos pro školy. Do soutěže se mohly zapojit všechny základní i mateřské školy z celé republiky. Celkem se zúčastnilo 166 mateřských škol a 175 základních škol. Projekt probíhal od září do listopadu 2014 a prostředí školních toalet se tak podařilo zlepšit pro 9 725 dětí!

Ředitel ZŠ Odry Jan Jursík přebírá dárkový šek od zástupkyně Unileveru Barbory Lubojacké
Ředitel ZŠ Odry Jan Jursík přebírá dárkový šek od zástupkyně Unileveru Barbory Lubojacké

Školy měly o soutěž velký zájem, zapojili se i rodiče

Všechny školy hodnotí projekt velmi pozitivně a určitě se plánují zapojit i příští rok. O samotném úspěchu celého projektu svědčí i spokojenost a zápal všech zúčastněných. Děti byly z aktivit nadšené a při jejich tvoření si dávaly opravdu záležet. „Výhru použijeme na rekonstrukci toalet, máme už i plán, vizualizaci a rozpočet. Musím říct, že to byl skvělý nápad, potřebná věc, a pokud bude možnost, určitě se zúčastníme i příští rok,“ řekl ředitel základní školy z města Odry Mgr. Jan Jursík po převzetí dárkového šeku od manažerky pro značky Cif a Domestos Barbory Lubojacké.

Jak se soutěžilo

Po zaregistrování do soutěže musely školy plnit aktivity ke zvelebení sociálního zařízení, za které získávaly body. O tom, které školy peníze dostanou, rozhodovalo hlasování na webových stránkách projektu www.domestosproskoly.cz. Rodiče mohli podpořit školu dvěma způsoby – buď nákupem produktů Domestos, za který darovali vybrané škole potřebné body, nebo hlasováním pro vybranou aktivitu dětí. Každá aktivita byla navržena tak, aby se postupně zlepšovala úroveň školních toalet bez ohledu na finanční prostředky. Aby měla každá škola nebo školka šanci na výhru, body se přepočítávaly na počet studentů. Díky tomu tak měly i malé školy stejnou šanci jako ty velké. 4 školy tak vyhrály na základě počtu bodů a 4 školy na základě počtu bodů na počet studentů. Sto dalších škol bylo odměněno produkty Domestos na údržbu školních toalet na rok zdarma.

O Unileveru

Společnost Unilever nabízí ve více než 190 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Její výrobky používají každý den dvě miliardy lidí.

Společnost Unilever je zavázána k zodpovědnému chování. Věří, že s pomocí 2 miliard svých zákazníků dokáže změnit svět k lepšímu. Společnost Unilever založila v roce 2012 nadaci „The Unilever Foundation“, která se zaměří na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k čisté a pitné vodě, výživa a lepší životní styl. V této souvislosti uzavřel Unilever partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.

V listopadu 2010 byl představen Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržitelného Rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu. Společnost Unilever se již 14. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.

Značky prostředků Unilever v České republice pro péči o domácnost:

Cif, Domestos, Savo, Biolit, Diffusil

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.