logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Dáte šanci českým oknům?

Nakoupit levně je fenomén dnešní doby, ale za jakou cenu. Přemýšleli jste někdy o tom, proč jsou dovážená okna často levnější než ta vyrobená v ČR?

Reklama

Bránit kvalitu je normální

Na stavebních veletrzích v Brně spustili polští výrobci oken ve spolupráci s polskou ambasádou v ČR další část marketingové podpory prodeje polských oken, tím se snaží zvrátit nepříznivý trend poklesu poptávky po svých výrobcích.

Může se zdát, že Window Holding a.s., se svými značkami VEKRA, OTHERM a TWW, jako největší výrobce oken v ČR a největší tuzemský zaměstnavatel v okenářském oboru je idealista, když stále udržuje své výhradně tuzemské výrobní kapacity, zásadně odmítá nakupovat okna bez možnosti kontroly nad vstupními materiály a technologickými postupy a propaguje české výrobky. Naopak, víme, že děláme dobře! A přesvědčeno je o tom nejen téměř 700 našich zaměstnanců a několik stovek našich externích partnerů, ale i více než milion zákazníků, kteří mají naše okna.

Vím, co kupuji

Nová okna mají celou řadu výhod, ale i jednu velmi podstatnou nevýhodu – jejich kvalita je ukryta uvnitř a jejich vlastnosti prověří až čas. Na rozdíl od spotřebního zboží či potravin nemůžeme, v případě zklamání kvalitou nebo vlastnostmi, jednoduše sáhnout po jiné značce. Okna totiž většinou kupujeme jednou za život.

Důležité je vědět, co a od koho kupuji. Pokud se trochu ubere na tloušťce plastového profilu, na kvalitě jeho složení a na výztuze, v případě dřevěných oken na kvalitě použitého dřeva nebo na provedení povrchové úpravy a trochu se ušetří na kování, zákazník v první fázi nic nepozná. Hned první zimu se ale mohou vyskytnout problémy.

Na rozdíl od tuzemských zavedených značek, si zahraniční výrobce může dovolit dodávat na náš trh i výrobky nižší kvality. Většinou totiž okna prodává přes prodejce, a to je cesta, jak se může vyhnout zodpovědnosti za vzniklé problémy. Nemusí se ani obávat o dobré jméno své značky, protože jeho okna jsou prodávána často jako bezejmenná.

V okamžiku, kdy zdejší dovozce oken požaduje co nejlepší nákupní cenu, může zahraniční výrobce snížit náklady i na úkor kvality. Jeho český partner se s tím musí spokojit, protože on žádá co nejnižší cenu, kterou se může podbízet domácím zákazníkům. Koncový zákazník pak často dostává výrobek, který mu v budoucnu může přinést problémy. Navíc záruku za tento výrobek nese pouze obchodník, nikoli výrobce.

Často se na nás obracejí lidé řešící zatékání, zprohýbané rámy, nefungující kování apod. Jejich dodavatel oken již nefunguje, případně spolupracuje s jiným zahraničním výrobcem nebo se vyhýbá odpovědnosti. Výjimkou nejsou ani případy, kdy zdejší dovozce reklamaci uzná, ale výrobce za hranicemi má opačný názor. Dosti často je pak případné odstranění závad neřešitelným problémem.

Naši zákazníci vědí, proč chtějí česká okna

Zatím rozhodně není pravda, že by polská okna vítězila na českém trhu i jejich hodnocení bývá rozporuplné. Prodejci polských oken v ČR, jsou často motivování snahou nakoupit okna co nejlevněji a realizovat co největší profit. Ohled na kvalitu a bezpečnost výrobku může stát v pozadí. Zdejší dovozci polských oken se o původu produktů a výrobci raději moc nezmiňují.

Naštěstí stále více domácích zákazníků preferuje kvalitní české výrobky, protože vědí, že okna kupují nikoliv na chvíli, ale na několik desítek let. Vědět, kdo a kde okna vyrobil, je pro naše zákazníky také jistota kam se mohou obrátit.

Situace ve stavebnictví není dobrá a nelze očekávat ani rychlý posun k lepšímu. Bohužel mnoho nadějí neslibuje ani pokračování programu Zelená úsporám. V loňském roce se procento zahájených bytů dále přiblížilo k hranici poloviny úrovně z r. 2007. Věříme ale, že stále více zákazníků i přes lákavě nízké ceny dá přednost kvalitě a jistotě a najde si cestu k opravdu prověřeným a tradičním českým značkám.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.