Úspěšná prezentace na veletrhu krok za krokem
Veletrh zůstává klíčovou událostí v oboru a opět nastartuje novou stavební sezónu! Jak se připravit a jak jej co nejlépe využít?
Účast na veletrhu vám dává velkou šanci zaujmout. Pro zdárné splnění tohoto cíle je však třeba něco udělat. V mnoha firmách je ale problém si v běžném chodu vyčlenit prostor na přípravu expozice. Pro usnadnění vám předkládáme přehled nejdůležitějších úkonů, na které byste neměli zapomenout.
- Včas se na veletrh registrujte
- Neodkládejte přihlášku! Kromě příznivější ceny za výstavní plochu máte šanci si vybrat umístění expozice.
- Stanovte si cíl, kterého má být na veletrhu dosaženo
Pro správné výrazové prostředky expozice musíte mít definováno, co očekáváte. Jestli chcete posílit značku, nebo je prioritou počet uzavřených obchodů apod. - Definujte si cílovou skupinu návštěvníků, kterou chcete oslovit
Jiná je forma prezentace směrem k odborné veřejnosti a jiná k laikům. - Naplánujte si, co budete na stánku prezentovat
Firmy často chybují v přesvědčení, že jejich portfolio každý zná. Představte se tak, aby každý hned věděl, čím se zabýváte a co nabízíte. Zdůrazněte přitom to, co z obchodního hlediska považujete za důležité. - Promyslete a připravte si návrh stánku – originalitou zaujmete!
Návštěvníka procházejícího uličkou je třeba oslovit, proto by stánek měl fungovat jako magnet. Už zdálky by měl vzbuzovat emoce, a ne splývat s ostatními. Neznamená to však „složitý“ stánek, nýbrž správné „zobrazení“ toho, co chcete lidem sdělit. Je lepší využít grafiku nebo hru světel, než stavět nákladné konstrukce. - Včas zvolte zkušenou realizační firmu s dobrými referencemi
Kvalitních realizačních firem je stejně málo jako řemeslníků. Čím dříve se s nimi domluvíte, tím větší máte jistotu, že se budou věnovat vašemu stánku, a ne sousednímu. - Připravte si propagační materiály
Na stánku by se pořád mělo něco dít, např. drobné soutěže, ukázky, občerstvení... Je také dobré se zákazníkovi něčím připomínat i poté, co opustí váš stánek. - Pečlivě vyberte a proškolte personál stánku
Nejdůležitější připomínka z celého bloku, v ní se nejvíce chybuje. Je NUTNO mít na stánku proškolený a ochotný personál, který je aktivní, ale ne dotěrný! Kdo postaví stánek a pak jen sedí s telefonem v ruce, ten těžko uspěje. - S předstihem pozvěte na stánek obchodní partnery a zákazníky
Informujte své zákazníky předem, například o novince na stánku, ideálně 10 14 dní před začátkem veletrhu. - Po veletrhu zpracujte nové kontakty a výstupy z jednání
Co si během veletrhu poznamenáte nebo slíbíte, vyřiďte ihned po návratu. Včasná reakce je prvopočátkem úspěšného obchodu.
Pořadatel veletrhu STŘECHY-SOLAR-ŘEMESLO pro střechy, stavbu a úspory energií