logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Fotovoltaika jako chytrá investice pro české podniky

Fotovoltaika se stává strategickou investicí pro české firmy. Snižuje náklady, zvyšuje soběstačnost a pomáhá plnit klimatické cíle. Příkladem je Rybářství Chlumec nad Cidlinou, kde firma Energosol instalovala fotovoltaickou elektrárnu. Díky této investici firma značně ušetří na provozních nákladech.

V době rostoucích cen energií a tlaku na snižování emisí skleníkových plynů hledají české podniky způsoby, jak zajistit stabilní a udržitelné zdroje energie. Řešení nabízejí fotovoltaické elektrárny, které se stávají strategickou investicí pro firmy napříč různými odvětvími. Od zemědělských družstev až po průmyslové giganty, čím dál více společností objevuje výhody vlastní solární energie. Fotovoltaika již není pouhou doménou ekologických nadšenců, ale stává se klíčovým nástrojem pro snížení nákladů, zvýšení energetické soběstačnosti a splnění ambiciózních cílů v oblasti ochrany klimatu.

Jan Krčmář, výkonný ředitel Solární asociace, připomíná: „Výroba vlastní energie z fotovoltaické elektrárny je jeden z nejjednodušších kroků, jak si firmy mohou zafixovat značnou část provozních nákladů a zabezpečit se proti stoupajícím cenám energií. Zároveň tím výrazně sníží svou uhlíkovou stopu a připraví se na hodnocení ESG.“


Příkladem je společnost Rybářství Chlumec nad Cidlinou, která patří mezi přední producenty sladkovodních ryb v České republice. Rybářství hospodaří na úctyhodných 235 rybnících o celkové výměře cca 1 700 ha a s produkcí cca 1 200 tun ryb ročně. Společnost se rozhodla pro instalaci fotovoltaické elektrárny od firmy Energosol s.r.o. v návaznosti na výstavbu nové prodejny ryb na sádkách v Březině. „Naše výrobky dodáváme do většiny supermarketů v ČR a chtěli jsme našim zákazníkům nabídnout možnost koupit rybu přímo od producenta, proto jsme se rozhodli pro stavbu prodejny. Součástí je i velká chladící a mrazící místnost. To samozřejmě klade zvýšené nároky na spotřebu elektrické energie," vysvětluje Ing. Petr Chmelický, vedoucí výrobního střediska v Březině.

Fotovoltaická elektrárna výkonem 25 kWp a bateriovým úložištěm o kapacitě 34,8 kWh přinese Rybářství Chlumec nad Cidlinou významné úspory na provozních nákladech. Systém využívá špičkové komponenty od DZ Dražice Solar. „Vzhledem k výkyvům cen elektřiny jsme rádi, že se nám podařilo výsledný projekt dotáhnout do konce a výrobou vlastní elektřiny podstatně snížit provozní výdaje celého střediska. Zároveň čekáme na možnost sdílení elektřiny mezi více odběrnými místy, kdy vyrobenou elektřinu použijeme např. na provoz aerátorů v letním období na rybnících, provoz nakladačů na sádkách při nakládkách ryb apod. Většinu vyrobené elektřiny si spotřebujeme sami,“ dodává Ing. Chmelický.

Realizace projektu byla svěřena společnosti Energosol s.r.o. „K firmě Energosol jsme se dostali na základě doporučení. Vzhledem k tomu, že na trhu působí celá řada firem zabývajících se instalací solárních panelů, nebyla pro nás hlavním kritériem cena samotná, ale především schopnost dostát závazkům a nainstalovat solární elektrárnu v rozumném časovém horizontu. Dalším plusem je využití komponentů DZ Dražice Solar,“ vysvětluje.

Pro zájemce o fotovoltaiku má Ing. Chmelický následující doporučení: „Ne vždy je cena na prvním místě. Vzhledem k tomu, že se jedná o zařízení, které pracuje s elektrickým proudem, tak pár ušetřených tisícikorun dle mého názoru nehraje roli. Na prvním místě by měla být kvalita komponentů, erudovanost techniků a celková správnost zapojení, a to dle mého mínění firma Energosol s.r.o. splňuje.

Fotovoltaika se stává stále dostupnějším a atraktivnějším řešením pro české podniky, které chtějí snížit své náklady na energie a zvýšit tím svou soběstačnost. Rybářství Chlumec nad Cidlinou ukazuje, že s pomocí zkušeného partnera, jako je společnost Energosol s.r.o., mohou i menší firmy a zemědělci úspěšně implementovat solární technologie a těžit z jejich přínosů. Ať už jde o rybářství, farmy, výrobní haly či kancelářské budovy, fotovoltaika představuje chytrou investici do budoucnosti. Investici, která firmám pomůže nejen ušetřit peníze, ale také přispět k ochraně klimatu a zlepšit jejich image v očích zákazníků, obchodních partnerů i široké veřejnosti.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.