logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

WELL-BEING – co to vlastně znamená?

Ilustrační obrázek, zdroj: autorka a Tribu
Ilustrační obrázek, zdroj: autorka a Tribu

Dle této filozofie mohou být řešené celé interiéry, kde hraje hlavní roli výběr kvalitních přírodních materiálů, dobrá dispozice, ergonomie, příjemné i funkční osvětlení, živé rostliny a to, co nám dělá dobře.

Reklama

Stále častěji se v textech i v prezentacích o interiérech setkáváme s kategorií "well-being". Co to znamená?

„Je to úzce spojené se slovem wellness, tedy cítit se dobře - být v pohodě“, říká Ing. Iva Bastlová, DiS., interiérová designérka, která se zaměřuje se na soukromé i veřejné interiéry s důrazem na individuální přístup a dotažení projektu k realizaci ve vlastním ateliéru Loxo.
„Až na konferenci Hotelového spa & wellness jsem si uvědomila, jak může být toto slovo také vnímáno a že význam může řada lidí chápat zcela jinak. Ve všem mě utvrdil Jack Travis, zakladatel prvního wellness centra, které vzniklo v 70. letech v San Franciscu. Ten jako první řečník hovořil o tom, proč takové centrum založil a jak vlastně vypadalo. Důvod byl jasný, jako lékař nechtěl jen předepisovat pilulky a zajímal se o prevenci. A cítit se dobře po všech stránkách, je ta nejlepší prevence. Možná vás překvapí, že toto 1. wellness centrum mělo jen jednu vířivku v suterénu, a téměř nikdo ji nevyužíval. Mnohem významnější bylo lidské obětí.“

TZB-info: U nás vnímáme wellness jako místo, kde stojí sauna, vířivka a další technické vybavení.

„Ano, ale wellness a well-being však o tom není,“ vysvětluje Ing. Iva Bastlová, DiS. a pokračuje: „V tomto duchu a dle této filozofie mohou být řešené celé interiéry, kde hraje hlavní roli výběr kvalitních přírodních materiálů, dobrá dispozice, ergonomie, příjemné i funkční osvětlení, živé rostliny a to, co nám dělá dobře. Barva ani styl není jasně daný, jde jen o naše - či klientovi pocity. Zdůraznit bych v tomto článku chtěla i údržbu. Pokud vybereme materiál, který je na údržbu náročný nebo lze velmi snadno poškodit, bude to stresovat uživatele a to není ten správný směr.“

TZB-info: Podlehá Well-being trendům?

„Interiéry tohoto typu jsou nadčasové, jen tak se neokoukají a nepřestanou bavit. Ty nenásledují trendy, ba naopak - trendy se tímto směrem ubírají,“ odpovídá Ing. Iva Bastlová, DiS.

Na veletrhu For Interior 2017 byly přednášky a expozice na téma Well-being. "Ohlasy od návštěvníků předčily naše očekávání a jen se nám potvrdilo, že i koncový klient touží po pohodovém bydlení", byla s expozicí spokojena Ing. Iva Bastlová, DiS. Na expozici se podílely tyto společnosti: V-PODLAHY, PLASTIA, HITRA, LUSITO, TOMTON a TRIANT.

„S našimi dřevěnými radiátory TOMTON jsme se zúčastnili expozice Well-being, jejímž tématem byly přírodní materiály. Jsme rádi, že jsme měli možnost představit naše produkty na tak vkusné a propracované akci, kam náš radiátor skvěle zapadl a ohromil mnoho návštěvníků. Akce byla velice podařená, “řekla k účasti na expozici Ing. Lucie Říhová ze společnosti TOMTON


 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.