Nejlepší tipy, jak dosáhnout spokojenosti zákazníků při každém nákupu
Zdroj obrázku: graja / Shutterstock.com
Spokojený zákazník je vždy to nejlepší, čeho můžete ve svém podnikání dosáhnout. Podle průzkumu stačí jediná negativní zkušenosti a více než polovina zákazníků se k vám již nevrátí. Navíc o tom řeknou dalším lidem, takže ztratíte další potenciální klienty. Co udělat, abyste vždy zajistili spokojenost svých zákazníků?
Soustřeďte se na kvalitu
Kvalita zboží nebo služeb musí být vždy na prvním místě. Nezáleží na tom, jak dobrou máte reklamu nebo zákaznický servis. Jestli nebudete mít kvalitu, nikdo u vás nakupovat nebude. Zárukou je certifikát kvality ISO 9001, který může předložit zákazníkům pro jistotu. Kvalitu jim ale vždy musíte představit na svých produktech.
Online nákupy rychle a jednoduše
Jednoduchý proces během celého nákupu je velmi pozitivní zkušeností pro každého klienta. Ideálně by k nákupu měla stačit tři kliknutí na webu. S tím souvisí i přehlednost informací. Vše uvádějte jednoduše a stručně. Všechny hlavní informace, uveďte v popisu produktů. Na webových stránkách by neměly chybět části, jako je:
- platby a doprava,
- podmínky nákupu,
- nejčastější dotazy (FAQ),
- kontakt.
Nebojte se zeptat na spokojenost
Nejjednodušší způsob, jak se něco dozvědět, je položit otázku. Zeptejte se svých zákazníků, co u vás mají rádi a neradi. Jak proběhl jejich nákup a co říkají na zakoupený produkt. Skvělé jsou hvězdičky nebo smajlíci, ale můžete přidat také část, do které budou moci svými slovy napsat, jakou měli zkušenost s celým nákupem, produktem a službou.
Analyzujte zpětnou vazbu
Jednou za čas si sedněte a zadejte do Googlu svou firmu. Mnoho zákazníků vám neřekne negativní zkušenost do očí. Proto se podívejte, co o vás říkají na sociálních sítích a diskusních fórech. Nic nevnímejte jako kritiku, ale jako cenný feedback. Hodně lidí se zatvrdí a neposouvají se dopředu. Pracujte s názory efektivně a zlepšujte své produkty a služby podle vašich zákazníků.