Přínosy implementace systému pro správu majetku výrobních areálů
Jste facility manager a vaším úkolem je péče o majetek a sledování nákladů na údržbu? Zjišťujete, kde se majetek, rozbitý stroj či hasicí přístroj nachází a složitě dohledáváte související informace?
Mít vyhovující systém pro správu majetku, který shromažďuje úplné a aktuální údaje se tak stává nejen přáním, ale především potřebou pro práci každého facility managera. A navíc pro výrobní areály je často požadován kompletní informační systém o území celého areálu, který sjednotí a prováže informace o území, stavbách, strojích a dalších zařízeních a celé infrastruktuře společnosti do jedné datové základny geografických informací. Co v takovém systému nesmí chybět?
Přehledně v mapě
Základem je prostorová lokalizace sledovaných objektů a jejich grafická prezentace v přehledné mapě. Pasport umožňuje vytvoření a správu pasportizačních dat o areálech, objektech, vybavení a dalším majetku včetně relevantních majetkoprávních vztahů. Zahrnuje stavební členění budov a výrobních prostor, areálů, pozemků, staveb, ploch a síťovou infrastrukturu.
Zlepšení procesů údržby
Se správou výrobního areálu je spojeno sledování, evidování a plánování veškerých procesů údržby. S implementovaným systémem pro údržbu dochází k zpřehlednění procesu řízení údržby strojů a zařízení, k snadnějšímu sledování termínů i kvality řešení jednotlivých požadavků údržby. Je zajištěna digitální podpora procesů údržby a zrychlují se rozhodovací procesy na základě aktuálních informací.
Optimalizace nákladů na energie
Díky sledování spotřeby energií, kde jsou na jednom místě evidovány veškeré provozní výdaje za odběr nasmlouvaných energií, lze efektivněji reagovat na změny jejich běžného stavu. Pokud tedy naměřená data vhodně sbíráme a v systému vyhodnocujeme, lze snížit náklady, které za odebrané energie vynakládáme.