logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Průzkum ohledně nákupu bydlení

V časopisu Marketing a média byly na jaře 2014 publikovány výsledky průzkumu o nákupu bydlení. Zajímavostí je, že mezi první 3 priority se dostaly náklady na energie a kvalitní nezávadné materiály jsou hned čtvrté v pořadí.

Reklama

Nejdůležitější atributy nového bydlení

Priority nového bydlení
Priority nového bydlení
  • 1/3 internetové populace ve věku 18 - 60 let si plánuje pořídit vlastní bydlení během 3 let, 1/4 do 5 let a více než 2/5 o tom neuvažují.
  • Pochopitelně více bydlení řeší mladí lidé.
  • Při výběru hraje nejdůležitější roli cena a lokalita.
    Nemalou roli při rozhodování mají také měsiční náklady na bydlení, zahrnující náklady na energie i splácení hypotéky.
  • Zajímavostí jsou rozdílné priority:
    • ženy: cena, měsíční náklady a občanská vybavenost
    • muži: lokalita, zeleň v okolí, kvalitní nezávadné materiály, ekologická stránky bydlení
    • mladí do 35 let: finance, občanská vybavenost, dobrá dostupnost MHD
    • lidé nad 35 let: lokalita a materiály použité na stavbu

Znalost developerských společností
Znalost developerských společností

Znalost developerských společností

Ačkoliv developerských společností není na českém trhu mnoho, respondenti v nich nemají příliš přehled. Spontánně si nevybavuje žádnou developerskou společnost 1/4 dotázaných, řada lidí navíc často zaměňuje developerskou společnost s relitní kanceláří.

Služby, které by lidé ocenili při rozhodování o nákupu bydlení

V seriálu průzkumu k tématice bydlení byl zahrnuto i zjišťování potenciálu nových služeb souvisejícíh s nabídkou bydlení.
Průzkum se zaměřil na 3 služby:

Služby, které usnadnily nákup bydlení
Služby, které usnadnily nákup bydlení
  • kontaktní místo developera v nákupním centru,
  • možnost prohlédnutí přesné kopie bytu nebo jeho části v nákupním centru
  • možnost bydlet na zkoušku ve vzorovém bytě.

Všechny 3 služby předstatvují značný potenciál a ocenila by je nadpoloviční většina dotázaných, a to stejnou mírou ženy i muži. Sužby v nákupním centru oceňují více lidé nad 45 let.


Zdroj: Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 510 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napiště na snapshots@omd.cz

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.