Prosadit se na indickém trhu pomůže vývozcům Český podnikatelský inkubátor
Překonat první překážky při vstupu na indický trh a vytvořit odborné a provozní zázemí pomáhá od letošního roku tuzemským exportérům Český podnikatelský inkubátor v Bengalúru.
Inkubátor vznikl při návštěvě Indie šestnácti českými firmami v čele s AMSP ČR v březnu 2017. CzechTrade reagoval na poptávku zástupců malých a středních firem, které mají zájem o obchod v Indii, a na indické straně následně sestavil postupy, jak nabízet služby pro české firmy v rámci inkubátoru.
Inkubátor je tak společným projektem agentury CzechTrade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Na jeho chodu se podílí také indická firma PUSHPAK zajišťující potřebné zázemí. Inkubátor dokáže firmám poskytnout podporu i informace, které významně sníží jejich náklady na orientaci na specifickém trhu jižní Asie.
Indii je zemí s potenciálem mimořádných příležitostí. Nejenže významně roste vzájemný obchod, ale Indie je jednou z mála velkých destinací, kde je převis našich přímých investic. Tuzemské malé a střední firmy začínají v poslední době systematicky vyhledávat indické partnery jako spoluhráče pro investiční aktivity, proto se organizace rozhodly zřídit zahraniční zázemí.
S inkubátorem již v současnosti spolupracují například firmy Beznoska a Mediatrade zabývající se zdravotnickou technikou, společnost Watersavers věnující se technologii ochrany vody, firma na montování interiérových příček LIKO-S, strojírenská firma Metaliko nebo výrobce nákladních vozů TATRA Trucks. Ušetřit náklady pomáhá inkubátor vývozcům například pořádáním prezentačních akcí či asistencí při vyhledávání obchodních partnerů.