ARDON zdvojnásobil export ochranných pracovních oděvů a pomůcek
Společnost ARDON, přední český dodavatel pracovních oděvů, obuvi a pomůcek, posiluje export i pozici na domácím trhu. Růst české firmy podporují originální inovace na trhu profesního odívání.
Společnost ARDON přibližuje pracovní oděvy a ochranné pomůcky do světa módy při zachování primárního důrazu na funkčnost
Zatímco v roce 2010 tvořil vývoz 30 % celkového obratu, loni to byl už téměř dvojnásobek. Celkový obrat v minulém roce přesáhl 1 miliardu korun a meziročně si udržuje desetiprocentní tempo růstu. K růstu obratu přispívají také ojedinělé inovace ARDONU na trhu profesního odívání. Společnost podporuje v Česku nový trend - přibližuje svůj obor do světa módy, ačkoli důraz na funkčnost oděvů zůstává prvořadým cílem.
Nejrychleji roste export na Slovensko a do Maďarska
„Náš export má stále vyšší dynamiku a svým více než půl miliardovým podílem loni překonal obrat z domácího trhu. Nejrychleji rostoucí destinací je Slovensko, kam jsme v roce 2016 vyvezli zboží za téměř 210 milionů korun. Zajímavých obratů dosahujeme také v Maďarsku, kde meziročně rosteme o desítky procent. Daří se nám, protože specifikem maďarského trhu je značná citlivost na kvalitu ochranných pracovních pomůcek, které zvyšují bezpečnost práce. Jde například o dýchací masky, sluchátka nebo přilby,“ říká jednatel společnosti ARDON Tomáš Voženílek.
ARDON odstartoval v Česku nový trend
Domácí trh má zase jiná specifika. České firmy pomalu mění přístup k pracovním oděvům a ochranným pomůckám. Vedle funkčnosti je začíná stále více zajímat i vzhled, což se odráží na rostoucích prodejích. „Vlastně jsme v Česku odstartovali nový trend a převracíme naruby zvyklosti o profesním odívání, které posunujeme do světa módy. Namísto fádních montérek dodáváme zřetelně inovované a plně funkční pracovní oděvy a obuv, které se čím dál více přibližují k volnočasovému nebo sportovnímu stylu – střihem, barevností i užitými materiály,“ uzavírá jednatel společnosti ARDON Tomáš Voženílek.