Heineken chce podpořit bazén na řece v New Yorku
Jak umožnit lidem, aby se mohli koupat, když si své řeky příliš znečistili? To je jasné - postavit na řece plovoucí bazén, ve kterém bude čistá, filtrovaná voda. Ekologický projekt má stále více příznivců.
Řeky v New Yorku jsou notoricky známé svým znečištěním a představa, že by se v ní měl člověk koupat, vyvolá u mnoha obyvatel Velkého jablka řadu nelibých a odmítavých pocitů.
Nicméně značka Heineken a mediální společnost Tribeca Studios chtějí právě tohoto docílit a podporují projekt, který má na řece v New Yorku vybudovat velký bazén ve tvaru znaménka plus.
Pro oslovení veřejnosti zvolily zmíněné společnost sérii videí, které namluvil populární herec Neil Patrick Harris. Ovšem myšlenka plovoucího bazénu sama o sobě není nijak nová. Bazén ve tvaru znaménka plus, navíc s názvem „Plus Pool", pochází od hrstky místních architektů a designérů, kteří projekt testují a věnují se fundraisingu na jeho podporu již od roku 2010.
- Plus Pool má obsahovat filtrovanou říční vodu,
- denně vyčistit 600 000 galonů vody,
- pojmout až 2800 lidí,
- současně fungovat coby vzdělávání veřejnosti o nutnosti kvalitní vody.
Historie celého projektu
Klip, natočený filmovou režisérkou Biancou Giaeverovou a produkční společností m ss ng p eces provede diváky celým příběhem bazénu, od samotné myšlenky po vize do budoucnosti.
„V současné době budujeme komunitu a mluvíme s úředníky, obhájci parků, majiteli pozemků a mnoha dalšími zúčastněnými stranami v celém městě o potenciálních domovech pro Plus Pool", uvedla zástupkyně projektu Kara Meyerová.
100 000 dolarů za 100 000 fanoušků. Podpořit projekt můžete i vy.
I když si bazén vysloužil velkou mediální pozornost, pořád má daleko k realizaci. Její zakladatelé stále diskutují s místními úředníky o místech, kde by mohl být bazén postaven a snaží se získat investory, kteří by poskytli 20 milionů dolarů potřebných k výstavbě projektu.
A jak do celé kampaně zapadá Heineken? Ten přislíbil finanční prostředky ve výši 100 tisíc dolarů, ale pouze tehdy, jestli 100 000 fanoušků této myšlenky podepíše petici na podporu zmíněného projektu. Spojitost s místem pro zchlazení a relaxaci by tak holandskou značku piva s dost podobným posláním vyšla vlastně dost levně.
Pokud vás projekt zaujal, můžete se stát jeho podporovateli i vy.
Bazénem v New Yorku ovšem projekt nekončí. Jeho tvůrci by chtěli dostat „Plus Pool" do celého světa a svým vynálezem pomoci při čištění řek.
Zdroj: Článek původně vyšel na oborovém portálu Marketing Journal. Jeho vydavatelem je komunikační agentura Focus Agency. Ta se svým zaměřením na content marketing pomáhá s tvorbou obsahu i firmám z oboru stavebnictví, například společnostem Baumit nebo Keramika Soukup, pro kterou spravuje portál BydlemeStylově.cz.
V roce 2014 jsme zveřejnili článek na podobné téma: PLÁN NA PLOVOUCÍ „LÁZNĚ“ NA TEMŽI, přičemž projekt lázní na Temži je pojat velmi jednoduše.
Základním stavebním materiálem jsou betonové prefabrikáty (betonové kazety), systém z ocelových nosníků, dřevěného hrazení, podlážek a zábradlí. Do bazénu se bude po profiltrování a přečištění dostávat voda z řeky, hladina v bazénech bude „nad úrovní“ hladiny v řece, jako ochrana před rozbouřenými vlnami a nečistotami.