Reklama

Testování nástrojů jako cesta k dokonalému obrábění

Jak dosáhnout maximální efektivity v obrábění? Společnost Rotana se opírá o důkladné testování přímo ve svém vývojovém centru, což jí umožňuje inovovat nástroje na základě reálných dat a požadavků.

Úspěšné obrábění závisí na řadě faktorů - od materiálu nástroje přes povlakování až po způsoby chlazení. Mezi zásadní patří také směr obrábění, tuhost obráběcí soustavy a správné řezné podmínky. Kromě těchto známých parametrů existují i méně zjevné vlivy, jako je asymetrie břitů, drsnost povrchu řezných ploch nebo stabilizace teplot během broušení.

Dokonalá kombinace všech faktorů není prakticky dosažitelná. Obráběcí nástroje se proto neustále upravují a vyvíjejí za pomoci testování. Česká společnost Rotana, výrobce a poskytovatel nástrojových řešení, využívá pokročilé testování přímo ve svém vývojovém centru, což umožňuje simulovat reálné podmínky a optimalizovat nástroje na základě konkrétních dat. Testování probíhá ve třech fázích - příprava, samotná zkouška a analýza výsledků.

Příprava zahrnuje přesnou simulaci obrábění, tvorbu NC programu a definici cílů testu, například prodloužení životnosti nástroje či snížení drsnosti obrobku. Výroba testovaných prototypů často probíhá souběžně, aby se zkrátil vývojový cyklus. Po testování následuje analýza výsledků, která může vést (a obvykle vede) k dalším konstrukčním úpravám.

Testování nástrojů není jen o ověřování výkonu - přináší zásadní poznatky pro inovace a vývoj. V případech práce s drahými materiály má klíčový význam, protože jakékoliv selhání může znamenat vysoké náklady. Díky detailnímu a neustálému testování nástrojů Rotana svým zákazníkům poskytuje ta nejlepší řešení a posouvá hranice efektivity a kvality obrábění.

Více informací


ROTANA a.s.
logo ROTANA a.s.

Rotana je přední český výrobce a poskytovatel nástrojových řešení ze slinutých karbidů, diamantu a kubického nitridu bóru. Nástroje vyvinuté, vyrobené nebo renovované v sídle firmy ve Velkém Meziříčí nalézají uplatnění jak ve standardních, tak ...

 
 

Reklama