logo TZB-info

estav.tvnový videoportál

Reklama

Maurer: Vodu z kohoutku nabízí zdarma většina dobrých restaurací

Reklama

Vodu z kohoutku zdarma nabízí většina kvalitních českých a moravských restaurací, tvrdí vydavatel gastronomického průvodce Pavel Maurer. Z jeho průvodce Grand Restaurant tuto nabídku inzeruje téměř polovina z 850 gastronomických podniků, což je identifikovatelné podle ikonky v katalogu. Bude jich ale mnohem víc, řada restaurací považuje za automatické, že když si o ni zákazníci řeknou, tak jim vodu přinesou, řekl ČTK. Podle Maurera už také mnoho lidí, kteří mají rádi víno, požaduje na jeho zapití kohoutkovou, nikoli minerální vodu.

Maurer provedl spolu s českým someliérem Ivo Dvořákem slepou degustaci osmi minerálních vod z obchodů včetně drahé francouzské a vyšlo jim prý to, že nejlepší k vínu je kohoutková voda. "Vyhrála úplně obyčejná odstátá voda z pražských řadů, protože minerálky buď chuť totálně umocní, nebo ji spláchnou. Doporučení odborníka na víno tedy je - dát si k vínu obyčejnou vodu," uvedl.

Pokud provozovatelé restaurací nejsou hloupí, tak kohoutkovou vodu nabízejí, řekl Maurer. Díky tomu, že tam zákazník dostane něco zadarmo, podnik umocní pozitivní dojem. Ceny minerální vody v Praze, až kolem 150 korun, považuje za přemrštěné. Při stále rostoucích cenách vodného připustil paušál za kohoutkovou vodu, kterou si pak může zákazník dolévat libovolně. Mohl by se pohybovat mezi deseti až 25 korunami, dodal.

Podle viceprezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Pavla Hlinky už většina restaurací na požádání hostům vodu z vodovodu podává. Šéf Sdružení oboru vodovodů a kanalizací František Barák uvedl, že se vodárenské firmy už několik let snaží propagovat podávání kohoutkové vody v restauracích.
Největší tuzemská vodárenská skupina Veolia Voda ČR nabízí například ve zvláštním projektu karafy a mediální podporu restauracím, které začnou nabízet hostům vodu z vodovodu. V západní Evropě je voda k jídlu zdarma v nabídce restaurací běžná záležitost.

Lidé poslední roky omezují spotřebu balených nealkoholických nápojů. Pokles zrychlila ekonomická krize, která začala v závěru roku 2008. Řada lidí se z ekonomických důvodů vrací k vodě z kohoutku. Podle výzkumu agentury DEMA je téměř každý druhý obyvatel ČR nad 18 let zvyklý běžně pít obyčejnou vodu, kterou lze natočit z vodovodního kohoutku.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2022, všechna práva vyhrazena.