logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Rok 2014 bude v koupelnách ve znamení jednoduchosti a velkých formátů

Kam jinam pro designové trendy než do Itálie

U novinek je ornament většinou používaný ve větší ploše nebo pásech, jako akcent k základní jednobarevné ploše. Formáty opět „narostly“. Nábytek, vany, sprchové kouty, baterie, masážní sety a další produkty se pro rok 2014 objeví v převážně v jednoduché formě a v čistých liniích.

Reklama

V italské Bologni potvrdil v září 2013 veletrh Cersaie pozici nejvýznamnějšího evropského svátku produktů pro vybavení koupelen. Na veletrhu, který tradičně určuje trendy na další období, nechyběl žádný z výrazných světových hráčů. Zejména nabídka v oblasti obkladů a dlažeb byla velmi silná.

„Naši specialisté navštěvují Cersaie již řadu let a dokážeme posoudit vývoj i nabídku v obecné rovině i detailně vyhodnotit stav u jednotlivých producentů. Obzvláště pro nás designéry je veletrh mimořádným zdrojem inspirace. Společně s kolegy hledáme pro naše zákazníky ty nejvhodnější nabídky,“ uvedl šéfdesigner společnosti SIKO Koupelen akademický sochař Karel Novotný s tím, že například u obkladů a dlažeb je patrné prohloubení nastolených stylů z let minulých. „Převažují jednoduchá řešení, tlumená barevnost v přírodních tónech, velkoformátové dlažby a použití digitálního tisku. Dekorace jsou užívány velmi střízlivě,“ vysvětlil Karel Novotný.

U novinek se již téměř nesetkáme s bombáty a listelami a ornament je většinou používaný ve větší ploše nebo pásech, jako akcent k základní jednobarevné ploše. Formáty opět „narostly“. 60×60 cm se již jeví, jako malý. Standard je 75×75, 80×80, 60×120 nebo 150×150 až po rozměry 150×340 cm u dlažeb slim síly cca 5 mm. „Výrobci se takto dostávají k limitu možné velikosti a použitelnosti při realizaci koupelen. Těžko si představit, že tento materiál bude zpracovávat běžná obkladačská firma. Každopádně obložený prostor působí impozantně a důraz je kladený i na ekologii a šetrnost při výrobě,“ zhodnotil Karel Novotný.

Digitální tisk „frčí“

Nástup digitálního tisku a jeho schopnost realistického přenosu jakéhokoliv materiálu – předlohy na dlažbu a obklady rozhodujícím způsobem ovlivnil dnešní design. Současně umožňuje i individuální výrobu v menších sériích. Barevnost převažuje v šedých a béžových tónech. Černobílé kombinace, červená, modrá i jemné pastelové odstíny se objevují v nabídce také, ale v menší míře.

„Výrobci vybavení pro koupelny byli v porovnání s obkladáři v menšině,“ zhodnotil Karel Novotný s tím, že nábytek, vany, sprchové kouty, baterie, masážní sety a další produkty se pro rok 2014 objeví v převážně v jednoduché formě a v čistých liniích. „Zřetelné je zaměření na přírodní materiály a opět je kladený důraz na ekologii a vytvoření harmonického prostředí pro očistu i relaxaci. Na základě všech podnětů z veletrhu finalizujeme v současné době výběr nových produktů a jednání s výrobci. Nový sortiment již brzy představíme na našich vzorkovnách,“ dodal Karel Novotný.

Hlavními trendy pro rok 2014 jsou v jednotlivých materiálech a stylech:

Dřevo

V široké škále druhů, barev, struktury povrchu i rozměrů. Nejvíce se uplatňuje ve formátu „prken“ v šíři 15–20 cm a délce od 90 cm do 300 cm. Provedení je téměř nerozeznatelné od reálného materiálu. Hitem letošního roku je vzhled „zkamenělého“ nebo „degradovaného“ dřeva, zabarvení do modrých a zelených tónů a jednoduchá dekorace – ornament na povrchu ve stejném odstínu. Dřevo je také oblíbenou volbou podlahy k jakémukoliv obložení stěn, na které také může v části vystoupit.

Kámen

Klasika imitující přírodní předlohy, zejména pískovec a bílý mramor. Samostatnou kapitolu tvoří imitace Onyxu.

Beton – cement

Přetrvává již léta a je stále oblíbený. Stejně jako u dřeva je doplňován ornamentem v nevýrazném tónu. Výrobci často používají texturu terasa. Barevnost se posunula od studené šedé k teplejším odstínům.

Mozaika

Je tradiční součástí nabídky, většinou v menších formátech 2×2, 1×1 a 0,5×0,5 cm, skládaná do mixu povrchů i struktury.

Patchwork

Koláž rozličných ornamentů byla dominantou veletrhu. Z nabídky ji nevynechal žádný z klíčových výrobců. V praktickém použití bude vyžadovat kombinaci s neutrálním obkladem – dlažbou.

Reliéf

Dekoraci střídmé barevnosti základu tvoří hra světla a stínu na reliéfním povrchu.

Retro – Zámecký styl

Objevuje se v menší míře než v minulých letech. Je nabízený pro vyhraněnou klientelu.

Ornament – dekorace

Trvalka v nabídce – většinou květinové velkoformátové vzory.

Dětské koupelny

U více výrobců bylo vidět zaměření i na tuto skupinu zákazníků a je pravda, že v minulosti nebyla nabídka na děti příliš zaměřená. Je to příjemné oživení s potenciálem uplatnění na trhu.

Šlapáky

Silnostěnné dlaždice určené na terasy a pro vytvoření volných cest v zahradě. Nejde o samostatný styl, ale o snahu výrobců nabídnout další produkt pro plochy, kde se doposud dlažby neuplatňovaly.






















 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.