Od zrcadel ve Versailles k udržitelným řešením budoucnosti

Už od roku 1665 měníme podobu stavebnictví, a proto letos slavíme! 360 let děláme svět lepším domovem díky inovacím, které posouvají hranice efektivity a udržitelnosti. Naše materiály pomáhají vytvářet ekologičtější a komfortnější budovy po celém světě. 360 je pro nás více něž výročí, podívejte se na video a zjistěte, co číslo znamená.
Jak vznikl název Saint-Gobain?
Historie Saint-Gobain sahá do roku 1665, kdy Ludvík XIV. založil Královskou manufakturu na výrobu zrcadlového skla. Mezi první významné projekty patřil Zrcadlový sál ve Versailles. V roce 1692 vznikla další sklárna ve vesnici Saint-Gobain v Pikardii, která sehrála klíčovou roli ve sklářském průmyslu. Ačkoliv byla její činnost ukončena, její jméno zůstalo zachováno a dodnes symbolizuje inovace a technologický pokrok společnosti.
„Oslava 360 let znamená prokázat průkopnického a inovativního ducha ve všem, co děláme. V roce 2025 oslavujeme nejen naše týmy, které každý den přispívají k udržitelnější budoucnosti, ale také naše řešení, jež přinášejí hodnotu a pozitivně ovlivňují lidi i planetu,“ říká Benoit Bazin, předseda představenstva a generální ředitel, Saint-Gobain.
Skupina Saint-Gobain v České republice
Skupina působí v ČR od roku 1992 a postupně si vybudovala silnou pozici na trhu. Její první aktivity byly spojeny se společnostmi PAM (litinové potrubí) a Norton (brusiva). Klíčovou roli v expanzi hrály akvizice – v roce 1996 se součástí Skupiny stal Isover (izolace), v roce 1998 Weber (omítkové a fasádní systémy) a Adfors (skelná vlákna).
Významným milníkem byla akvizice BPB v roce 2005, díky níž se připojil Rigips, lídr v oblasti sádrokartonových systémů. Prvním výrobním závodem byl podnik Sekurit v Hořovicích (1994), kde se vyrábějí čelní automobilová skla.
Dnes Saint-Gobain v ČR provozuje 14 výrobních závodů, spravuje 15 obchodních značek a funguje pod hlavičkou šesti společností. Zaměstnává přes 4000 pracovníků a její roční konsolidovaný obrat přesahuje 22 miliard Kč.