logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Češi se nebojí výměny oken. Nejvíce preferují plastová

Preference Čechů, pokud jde o výběr oken, jsou jasné: nerozhodují se podle ceny, ale hledí především na kvalitu. Největším favoritem jsou přitom okna plastová, která jasně vedou před dřevěnými a hliníkovými. Navíc podle nedávného průzkumu pro společnost PKS okna se letos chystá na výměnu starých oken za nová více než čtvrtina spotřebitelů.

Reklama

Ušetřit náklady za energii, zlepšit zvukovou i tepelnou izolaci, či jen zkrášlit dům nebo byt. Přesně takové jsou motivy spotřebitelů, proč se v posledních letech stále častěji pouští do výměny starých oken za nová. „Průzkum ukázal, že v příštích dvanácti měsících se chystá na výměnu oken více než čtvrtina respondentů (27 %), což je překvapivě vysoké číslo. Ukazuje se, že pro velkou část spotřebitelů představuje výměna oken ten nejefektivnější způsob, jak snížit každoroční náklady na vytápění domácnosti,“ komentuje výsledky průzkumu Ing. Edmund Neubauer, ředitel společnosti PKS okna.

Z hlediska preference konkrétního materiálu pak u tuzemských spotřebitelů, kteří plánují pořízení nových oken, jednoznačně vedou okna plastová, pro která se v průzkumu vyjádřilo plných 79 % respondentů. Dřevěná okna, někdy také nazývaná jako eurookna, označuje za nejoblíbenější variantu 18 % dotázaných, zatímco hliníková okna se třemi procenty se příliš velké oblibě v tomto ohledu netěší. „Popularita plastových oken pro nás není žádné překvapení. Tento druh oken má obecně nejlepší poměr cena/výkon, je cenově nejdostupnější. Kromě toho jsou plastová okna také nejméně náročná na údržbu. Všechny tyto vlastnosti tudíž dělají z plastových oken jednoznačnou spotřebitelskou jedničku. Na druhou stranu náročnější zákazníci, kteří preferují přírodní materiály, zase jistě ocení okna dřevěná, která jsou preferovanou variantou u téměř jedné pětiny dotázaných,“ vysvětluje dále Neubauer.

Průzkum také potvrdil nastupující trend, kdy se pro zákazníky stává stále důležitějším faktorem kvalita, která je klíčová pro 55 % spotřebitelů. Naproti tomu cena nových oken je stěžejní pro 27 % respondentů.





1 Výzkum byl realizován na přelomu října a listopadu 2020 on-line aplikací Instant Research agentury Ipsos na vzorku 866 respondentů v rámci celé ČR ve věkové kategorii 25–65 let.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.