STAEG facility = komfortní údržba, bezproblémový chod a efektivní hospodaření
Staeg facility spol. s.r.o. je dlouhodobě respektovanou, ryze českou společností. Našim hlavním cílem je zajistit pro všechny uživatele svěřeného majetku jeho bezproblémový chod a klidné užívání. Zajišťujeme trvalou péči s vysokou kvalitou a profesionálním přístupem s efektivním hospodařením. Veškeré procesy u svěřeného majetku pečlivě analyzujeme a snažíme se dosáhnout vždy takové optimalizace, aby naše služby byly pro vlastníka majetku efektivní a bezproblémové. Naše služby jsou vhodné zejména pro organizace, které se soustředí na svůj obor činnosti a potřebují profesionálního partnera pro zajištění podpůrných služeb, jako jsou:
- Technický Facility Management
- Administrativní Facility Management
- Infrastrukturální Facility Management
- Energetický Facility Management
- Property management
Technický Facility Management
Jde o komplexní technickou správu objektu, tedy každodenní údržbu, odborné revize, servisy a audity. Tým společnosti STAEG facility má v rámci každého managementu nastavené standardy tak, aby docházelo ke konstantnímu zvyšování hodnoty nemovitostí našich klientů. Díky pečlivé správě svěřeného objektu nebo areálu umíme prodlužovat životní cyklus nemovitosti a šetřit prostředky na provoz. Známe dokonale technické zařízení budov, moderní technologie nevyjímaje. Umíme nalézat nejefektivnější a nejúspornější řešení, a to i v rámci pravidelných preventivních kontrol a revizí.
Technický Facility Management zahrnuje tyto činnosti:
- údržbu a provoz technologií v objektu,
- pravidelné kontroly, revize a odborné technické prohlídky podle platné legislativy ČR i EU,
- vedení provozní dokumentace,
- provádění oprav, řešení havarijních stavů,
- zajištění provozu technologického velínu a havarijní služby s garantovaným zásahem,
- další činnosti v závislosti na vašich požadavcích včetně pasportizace
Naši zaměstnanci jsou profesionálové s příslušnými odbornými znalostmi. Díky tomu jsme schopni zajistit rychlý a profesionální zásah v případě možné havárie. Klademe však velký důraz na účinnou prevenci a díky tomu umíme kritickým situacím předcházet.
Nejčastěji zpravované facility zařízení:
- technologie tepelných zdrojů, klimatizace a vzduchotechniky,chladící zdroje
- silnoproudé rozvody, obsluha VN zařízení a trafostanic
- slaboproudá zařízení (EPS, EZS, CCTV, datové sítě, přístupové a docházkové systémy a další),
- technologie pitné, užitkové a splaškové vody,
- výtahy,zdvíhací zařízení, plošiny
- vrata, brány a závory, rolety
- speciální zařízení podle vašich požadavků a specifik objektu, například bazény, wellness zařízení a další.
Administrativní Facility Management
Jedná se především o kancelářské činnosti vedené s nájemci a dodavateli spravované nemovitosti. Administrativní FM zaštiťuje měřitelné výstupy technického, energetického a infrastrukturálního facility managementu – například na úrovni vyúčtování, smluvní dokumentace, pojištění nebo fakturace. V případě některých našich klientů je administrativní FM podkladem pro administrativní správu objektu, tedy pro společnost, která nemovitost vlastní. Součástí těchto služeb může být i zpracování výstupů ve formě požadované klientem. Běžně vypracováváme provozní a bezpečnostní řády budov, včetně jejich aktualizace a požární ochrany. Samozřejmostí je i důraz na bezpečnost všech dat, včetně kontroly zabezpečení nemovitostí a spravovaných společností před úniky informací a hackerskými útoky.
Infrastrukturální Facility Management
Naše nejviditelnější služba. Pokrývá totiž veškerý provoz a organizaci života ve spravované nemovitosti. Proškolení zaměstnanci jsou prvním kontaktem pro pracovníky i návštěvníky objektu nebo areálu. Podporují je a vytvářejí nejvhodnější podmínky pro jejich práci. Všechny složky infrastrukturálního FM podléhají vedení jednoho manažera, který je i kontaktem pro majitele spravované nemovitosti. Jednou z hlavních konkurenčních výhod, společnosti STAEG facility, je sehraný tým profesionálů, kteří jsou soustavně vzděláváni a podílejí se na bezchybném chodu všech spravovaných nemovitostí.
Základní činnosti infrastrukturálního managementu:
- zajištění ostrahy, recepčních služeb, klíčového a kartového hospodářství,
- úklidové služby,
- údržbu zeleně,
- odvoz a likvidaci odpadu, evidence odpadu
- provoz, údržbu, servis a dodávky výpočetní techniky,
- tisk, kopírování a dodávky kancelářských potřeb,
- zařízení interiérů včetně projektu
- zásobování a vedení skladového hospodářství,
- provoz centrální listovní podatelny, poštovních služeb nebo informačního call centra,
- pravidelnou kontrolní činnost a reporting.
Energetický Management
Energetická bilance nemovitostí stala předmětem zájmu Evropské unie i národních vlád. Ty mají zájem na co nejhospodárnějším a nejšetrnějším provozu nemovitostí. Právě také proto dokáže naše společnost šetřit majitelům všech typů objektů nezanedbatelné finanční objemy. Naše týmy se dokážou postarat o energetické hospodářství jakékoliv nemovitosti – od nejvýhodnější správy nebo integraci moderních technologií (např. tepelná čerpadla či rekuperační jednotky) až po získání energetických štítků nebo certifikaci tzv. zelených budov (green buildings). Speciální služby nabízíme orgánům statní správy a samosprávy tak, aby bylo energetické hospodářství v souladu s jejich dlouhodobými strategiemi či vyhláškami.
Doporučujeme využít naší nabídky externího energetika. Energetik je zkušená osoba, která dokáže optimalizovat provoz budov a připravit návrh úspor a efektivních řešení. K jeho činnostem patří:
- zpracování a předávání předepsaných technických výkazů dotčeným stranám dle obchodních podmínek a platné legislativy ČR,
- sjednávání dodávek energii za výhodnou cenu,
- plánování, vyhodnocování a kontrola ekonomičnosti dodávek médií,
- kontrola hlavních odečtů a vyhodnocování skutečných hodnot se sjednanými,
- kontrola dodavatelských faktur,
- energetické řízení provozu objektu dle vyhlášených regulačních stupňů a v souladu s regulačním plánem,
- poradenská činnost,
- reporting - měsíční a roční zpracování výkazů a diagramů o spotřebě energií, statistické, objemové a cenové vyhodnocování, optimalizační opatření.
Property Management
Jsme jednou z předních firem v oboru, která bezproblémově ovládá Property management. Tedy komplex administrativních, ekonomických a obchodních procesů, které souvisejí s vlastnictvím nemovitosti klienta. Jedná se o tyto služby:
- Právní služby
- Management pronájmu
- Obchodní správa nemovitostí
- Management zásobování
Právní služby
Pro majitele budovy zajistíme kompletní právní servis související s provozem jeho nemovitosti, zejména:
Tvorbu a přípravu smluv s nájemci a třetími osobami, uzavírání smluv, kontrolu a archivaci
- Dohled na průběh smluv (lhůty, výpovědi)
- Zastupování vlastníka na základě úředně ověřené plné moci vůči třetím osobám
Management pronájmu
Pro majitele nemovitosti zajistíme veškeré činnosti související se získáváním a péčí o nájemníky.
V této oblasti nabízíme:
- Poradenství při vypracování a aktualizaci koncepce pronájmu
- Komunikaci s nájemci
- Předání prostor nájemcům, vyhotovení protokolu o předání, organizace výměny prostor
- Předepisování výše záloh nájmů a jejich úpravy, zúčtování a jejich vyrovnání
- Eventuální účast při soudních jednáních
- Monitorování „Open Item“ listu (neplatičů)
Obchodní správa nemovitostí
Majiteli nemovitosti zasíláme pravidelné reporty o provozu a stavu jeho objektu, zajišťujeme potřebné podklady pro řádné vedení účetnictví za nemovitost, řídíme platby za služby.
V této oblasti nabízíme:
- Průběžné vedení evidence spojené se správou objektu rozdělenou zvlášť na oblast oprav a údržby, spotřeby médií a služeb spojených s užíváním jednotlivých nájemních a společných prostor
- Vytvoření spravedlivého klíče k rozdělení provozních nákladů a jeho následné úpravy, zpracování podkladů pro rozúčtování nákladů za odběr médií
- Předepisování a upravování výše záloh na služby
- Fakturaci záloh za služby
- Zúčtování skutečných nákladů za služby, seznámení nájemců s vyúčtováním za služby včetně zajištění vyrovnání plateb za služby – přeplatky/nedoplatky
Management zásobování
V rámci služeb zajistíme komplexní zásobování pro váš provoz, V této oblasti nabízíme zejména:
- Výběr dodavatelů, stanovení a kontrola potřeby a kvality
- Kontrolu příjmu zboží, dodací termíny, kontrolu faktur
- Skladování, měsíční vyúčtování spotřebního materiálu
Podrobnější informace o společnosti STAEG facility a všech našich produktech naleznete na www.staeg.cz.