Zefektivnění výstavby s digitalizací: zkušenosti Grinity na budově Roztyly Plaza
Grinity implementovala platformu PlanRadar pro efektivnější řízení stavebních projektů. Na příkladu Roztyly Plaza ukazuje, jak nástroj zlepšuje evidenci vad, urychluje komunikaci a šetří čas.
V sektoru stavebnictví je klíčové zajistit vysokou kvalitu a efektivitu všech procesů. Společnost Grinity, specialista na poskytování odborných konzultačních služeb ve stavebnictví, implementovala do svých procesů PropTech platformu PlanRadar. Své zkušenosti s jejím využitím popisuje Vít Štambera, technický supervizor a poradce Grinity v oblasti technických zařízení budov, na příkladu realizace budovy Roztyly Plaza v Praze 4.
Roztyly Plaza zahrnuje 21 700 m² kancelářských a 1 600 m² maloobchodních ploch a splňuje vysoké požadavky na udržitelnost. Na projektu se podílelo několik stovek lidí. Grinity zajišťovala projektový a cenový management a technický dozor. PlanRadar využívali techničtí dozoři, projektový manažer, zástupci generálního dodavatele i investor. „Díváme-li se na hlavní funkci, kterou v PlanRadaru používáme, tj. řešení evidence vad a nedodělků, ubylo nám především množství emailů a zápisů ohledně vad a nedodělků, stejně tak i schůzek ohledně projednání dalších kroků a postupu výstavby,“ uvádí Štambera.
Shrnutí:
- Množství e-mailů týkajících se vad a nedodělků se zredukovalo o více jak 80 %.
- Čas strávený evidencí, řešením a reportováním vad a nedodělků poklesl o více jak 50 %.
- Vytvoření a distribuce tiketů trvá 1–2 minuty na tiket.
- Používání papírových výkresů na straně Grinity se snížilo o více jak 80 %, na stavbě pak o cca 15–20 %.
- Na projektu Roztyly Plaza vzniklo 2 500 digitálních tiketů.
Plné znění případové studie naleznete na odkaze.
Platforma pro stavebnictví, správu budov a nemovitostí - digitální správa úkolů, komunikace a reportování.