Aby výrobek přinesl efekt v maximální možné míře, jsou nutné navazující služby
Rozhovor s jednatelem společnosti Richter & Frenzel Ing. Janem Dvořákem přináší i stále více zdůrazňovanou skutečnost: „Čím inteligentnější zařízení obdržíte, tím potřebnější a nutnější je ten kdo zařízení pomůže implementovat, kdo ho dokáže servisovat, kdo vám dokáže poradit."
TZB-info: Na co se Váš velkoobchod chce specializovat?
Jan Dvořák: Na sortiment, který nikdo jiný na trhu nenabízí, nebo nabízet alternativu věcí, které se sem vozí v nějakých zajímavých relacích se zajímavými službami. To je strašně důležité, protože čím inteligentnější zařízení obdržíte, tím potřebnější a nutnější je ten kdo zařízení pomůže implementovat, kdo ho dokáže servisovat, kdo vám dokáže poradit. To vše je důležité aby ve výsledku výrobek z oblasti TZB přinesl efekt v maximální možné míře, který výrobce nabízí. Například kotle mají dnes spoustu funkcí, ale podstatné a důležité je podle mého názoru to, aby u zákazníka někdo zařízení odborně instaloval a podrobně vysvětlil, jak se zařízením zacházet.
Já to znám i podle sebe - jsem typ člověka, který se rád obklopuje věcmi, které mají spoustu technických parametrů, ale bohužel už nejsem schopný ty věci potom dostudovat. Když nemám kamaráda, který by mi to předvedl a umí to, čtení návodu je strašně složité.
TZB-info: Vy děláte nějaká školení pro zákazníky a montážníky?
Jan Dvořák: Děláme je, i když ne tak systematicky jako jiné firmy. Více nyní přemýšlíme jak školení vylepšit, protože bohužel celá řada školení je formální. Sice dodavatelé to hodnotí pozitivně, ale ne vždy je ten efekt stoprocentní. Hledáme cestu jak "zákazníka" motivovat, aby ve vzdělávání, v dalším sebevzdělávání pokračoval, aby dobře organizovaná školení měla zároveň skutečný přínos. Toto bychom chtěli ošetřit a rozběhnout školení příští rok.
TZB-info: Prošla jsem Vaši galerii koupelen - je zajímavá.
Jan Dvořák: Je to skromně udělané, s bývalým majitelem Shulte jsme neměli dostatek finančního prostoru. Nyní pod hlavičkou Richter & Frenzel se řídíme heslem "Spolehlivost, kvalita služeb a výrobků, partnerství, spolupráce" a máme velké plány. Filozofie investování do budoucna byla přijata, to je pro nás strašně důležité. Příští rok se budeme stěhovat do vlastního prostoru a budeme moci zákazníka pozvat do koupelnového studia nové dimenze.
TZB-info: Předpokládám, že konkrétní detaily jsou zatím tajemstvím, ale můžete prozradit alespoň hlavní myšlenky nového koupelnového studia?
Jan Dvořák: Systém je založen na práci se zákazníkem, na respektování jeho potřeb a přání, například vana by se měla dimenzovat podle toho, kdo ji nejvíce používá - tedy zřejmě žena. Zároveň je třeba zákazníkovi pomoci definovat a konkretizovat jeho představy a pomoci mu v představě o plánovaném interiéru a mnohdy je málo i počítačová animace. Myšlenkou studia je jít naproti zákazníkovi. Budeme hodně čerpat z německých zkušeností, kde u mateřské firmy již takové studio používají a vzniklo na základě spolupráce s některými institucemi zabývajícími se výzkumem poptávky v této oblasti. Ŕada modelů je finančně náročných, ale chtěl bych vsadit na kartu nabídnout našim zákazníkům všechno.