Reklama

Autobusové nádraží Zvonařka v Brně má nového majitele

Zvonařka, původní pohled na betonovou atiku a příhradovinu pergol, zdroj článek TZB-info
Zvonařka, původní pohled na betonovou atiku a příhradovinu pergol, zdroj článek TZB-info

Hlavní brněnské autobusové nádraží Zvonařka přešlo do vlastnictví nemovitostní skupiny EP Real Estate, patřící EPH. Vracíme se k článku o velké rekonstrukci nádraží podle návrhu architektonického ateliéru Chybik + Kristof Architects & Urban Designers.

Reklama

EP Real Estate, součást skupiny EPH miliardáře Daniela Křetínského, se stala jediným akcionářem společnosti Tourbus, která je kromě vlastní autobusové dopravy také stoprocentním majitelem společnosti ČSAD Brno Holding, které patří hlavní brněnské autobusové nádraží Zvonařka.

Nádraží Zvonařka je klíčovým brněnským dopravním uzlem pro linky městské i meziměstské hromadné dopravy. Postaveno bylo v letech 1977 až 1985. Autobusové nádraží Zvonařka prošlo rozsáhlou dvouletou rekonstrukcí za 105 milionů korun podle návrhu architektonického ateliéru Chybik + Kristof Architects & Urban Designers. Otevřeno bylo letos na jaře, většinu peněz zaplatily evropské fondy.

O rekonstrukci jsme psali letos na jaře

Učinit z autobusového nádraží funkční a přívětivý veřejný prostor a zároveň zachovat podstatu brutalistní architektury z 80. let – to byly cíle, které si před modernizací Zvonařky vytyčili architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof.
Přečtěte si také Znovuzrození ÚAN Brno Zvonařka 2021 Přečíst článek

Kromě řešení předprostoru nové výpravní haly se Zvonařka dočkala moderního osvětlení, nového logického řešení nástupišť nebo světlého nátěru konstrukce. Po přestavbě, kterou měla na starosti společnost PS Brno, přibyla na nádraží nová čekárna, výtah na střechu a 53 parkovacích míst na takzvaných P+R parkovištích. Moderní prvky, prosvětlení, nová odbavovací hala, a hlavně odstranění otřesných přílepků, otevře konečně ÚAN Zvonařka Brnu a snad i světu.

„V roce 2020 došlo k propadu tržeb nejen v pravidelné a nepravidelné silniční dopravě, ale také ve všech obchodních činnostech, hlavně v provozování autobusového nádraží, způsobenému nařízenímí v souvislosti s nemocí covid. Ve společnosti se postupně tlumily další neefektivní činnosti,“ uvedl ve výroční zprávě za 2020 tehdejší předseda představenstva Jan Dvonč.

 
 

Reklama