Projekt SPOLU PRO PRAHU
Tisková konference slavnostně otevřela společnou obchodní kancelář Pražské plynárenské a Pražské energetiky.
Společné obchodní prostory, které jsou zákazníkům k dispozici již od 1.4.2004, slavnostně otevřel primátor hl. m. Prahy MUDr. Pavel Bém slovy, že je zvykem na prvního dubna chystat různá aprílová překvapení, ale projekt SPOLU PRO PRAHU není žertem, ale významnou pomocí Pražanům. Hlavním cílem projektu SPOLU PRO PRAHU, který vznikl především z iniciativy magistrátu hl. m. Prahy, je ušetřit Pražanům jejich energii a čas. Do projektu se již zapojili i další společnosti - Pražské vodovody a kanalizace a Pražská teplárenská, a to poskytnutím informací pro společné internetové stránky. Dá se předpokládat, že se tato spolupráce bude i nadále rozvíjet.
Pro PRE a PP znamená otevření společné obchodní kanceláře zejména zkvalitnění servisu pro zákazníky a úsporu nákladů spojených s poskytováním jejich služeb. Do budoucna obě společnosti uvažují o provádění společných odečtů, fakturace, ale například i vymáhání pohledávek. Projekt zastřešuje Magistrát hl. m. Prahy, který má většinové podíly ve společnostech Pražská energetika holding a pražská plynárenská holding.
Na tiskové konferenci se zúčastnili JUDr. Petr Hulínský - náměstek primátora hl. m. Prahy, do jehož kompetence spadá oblast energetiky, Ing. Miloš Fafejta, generální ředitel Pražské plynárenská a.s., Ing. Drahomír Ruta, generální ředitel Pražské energetiky a.s., RNDr. Miloš Gregar, radní hl. m. Prahy a Pavel Klega, předseda představenstva Trade Center Praha a.s., která spravuje palác Adria.
Oba generální ředitelé poděkovali akcionářům, že umožnili tento projekt, a ke konkrétním cílům projetu řekli:
- Cílem je jedna společná faktura za plyn a elektřinu a společné odečty. V současné situaci je elektřina odečítána 3x/rok, plyn 1x/rok. Při slučování odečtů se jedná o variantě, kdy 1x/rok bude pracovník odečítat obě média, 2x/rok jen elektřinu. Určitým problémem je rozdílné umístění elektroměrů a plynoměrů. Realizaci společné fakturace musí předcházet provázanost informačních systémů, call centra a je třeba dořešit i otázky ochrany osobních údajů a realizaci vymáhání pohledávek v rámci platných právních úprav.
- Služby PRE a PP v paláci Adria umožňují bezproblémovou komunikaci v němčině a angličtině.
- Call centrum umožňuje pomocí internetu vyřídit vše, co nevyžaduje vlastnoruční podpis.
- Sloučení služeb do jednoho místa odpovídá evropským trendům a obchodní kanceláře v paláci Adria umožňují zákazníkům skutečně efektivně a na úrovni řešit své záležitosti s odběrem plynu a elektřiny.
Zejména k poslednímu Vás napadlo - "Fráze? Nakonec stejně bude záležet na pracovníkovi u přepážky." Ano, ale nové otevřené přepážky ve volném prostoru, pohodlné čekání s elektronickým hlášením volných přepážek určitě omezí nepříjemné pocity typu co asi tak dělá ta paní za zavřenými dveřmi, když již 10 minut nešel nikdo další. V té souvislosti mne napadá situace, kterou jsem při odchodu zažila. Pracovnice Pražské plynárenské velmi ochotně, podrobně a přesně vysvětlovala zákazníkovi náležitosti k jeho dotazu. Ten ji sice slyšel, ale neposlouchal. Skákal jí do řeči, aby se zeptal na věci, které mu právě trpělivě vysvětlila. Následoval úsměv a znovu přesná odpověď. V paláci Adria skutečně najdeme profesionální služby
Aktuální informace o společném projektu lze získat na společné adrese: www.spoluproprahu.cz nebo společné zákaznické lince PRE a PP 840 555 333.
Z vyjádření jednotlivých společností k tomuto novému projektu:
PRE a.s.: Z pohledu PRE jde vlastně o přestěhování obchodní kanceláře Svornosti, která slouží především obyvatelům městských částí Praha 1 a 5 a dosud sídlila na Smíchově. Lidé tak mohou nově své záležitosti spojené s odběrem zemního plynu a elektřiny vyřizovat na jednom místě. PRE současně k 1. dubnu rozšířila otevírací dobu v ostatních pěti obchodních kancelářích na Po až Čt 9.00 - 18.00 hodin. Nová obchodní kancelář Adria, Jungmannova 36/31, Praha 1 má otevřeno i v pátek 9 - 12 hodin.
PP a.s.: Magistrát hl. m. Prahy vyslal jasný signál, že v rámci svého většinového podílu v Pražské energetice a Pražské plynárenské hodlá ovlivňovat rozvoj služeb, které tyto společnosti poskytují obyvatelům Prahy, hlavně z hlediska jejich koordinace a propojování tak, aby se dosáhlo maximálních synergických efektů vůči našim společným klientům. Už dávno neplatí, co bylo typické pro dobu před rokem 1989: že největším kapitálem plynárenského podniku je jeho potrubí. Dnes je zcela zřejmé, že jím jsou jeho zákazníci. Klíčovým úkolem každého pracovníka naší firmy musí být proto snaha přesvědčit každého klienta, že mu i po otevření trhu konkurenčním podnikům stojí za to zůstat věrným právě nám.
PVK a.s.: Na www.spoluproprahu.cz naleznou Pražané například aktuální informace o kvalitě pitné vody v metropoli, plánovaných výlukách a haváriích na vodovodní síti. Dozvědí se například, co dělat, když se chtějí připojit na veřejnou kanalizační síť či potřebují uzavřít přívod vody do domu. Jsou zde také informace o cenách i nejrůznější rady - například jak správně odebrat vodu ze studně pro analýzu v laboratoři, jak si objednat cisternu s vodou apod. K dispozici je servis telefonních kontaktů, adres a rovněž přehled zákonů a vyhlášek o pitné a odpadní vodě včetně reklamačního řádu.
Cílem spolupráce PVK na projektu společných internetových stránek vybudovaných pod patronací hlavního města Prahy je zjednodušit Pražanům přístup k informacím a nabídce poskytovaných služeb.