Reklama

Rodiče chrání planetu spíše slovy: většina spoléhá na školu, doma téma otevírá jen málo

7 z 10 českých rodičů se považuje za zastánce ochrany životního prostředí, i přesto s dětmi téma neprobírají a spoléhají na školu, ukazuje průzkum společnosti epet.

Nejvíce informací o udržitelnosti získávají děti ve škole, uvádí to téměř dvě třetiny českých školáků. Internet a média jsou hlavním zdrojem jen pro 16 %, vyplývá to z průzkumu společnosti epet, která jej zrealizovala prostřednictvím agentury Ipsos. Rodiče přitom často předpokládají, že za environmentální výchovu odpovídá škola: téměř polovina z nich říká, že by rodina a škola měly mít stejnou roli, ale více než 45 % otevírá téma doma maximálně jednou měsíčně. S posilováním povědomí pomáhá projekt Objevitelé udržitelné budoucnosti od epet, zaměřený na energetickou gramotnost.

Náš primární záměr je ukázat dětem i jejich rodičům, že šanci změnit svět má úplně každý, klíčový je alespoň ten kousek, který máme nejblíž. Za sebou už máme nultý ročník soutěže a vítězný projekt je skvělým příkladem toho, že i zdánlivě malé kroky mohou vést k dlouhodobým a viditelným výsledkům. Žáci komunitní školy Zeppelin - Létající archa vyhráli s projektem pěstování rostlin, které užívají k přípravě svačin. Projekt řešili komplexně. Řešili kompostování, využití dešťové vody, a taky prostřednictvím solárních panelů kapkové zavlažování v nepřítomnosti, přičemž příprava nebyla jenom faktická, ale i teoretická, kde si k přípravní části přizvali odborníka, aby se projektu zhostili komplexně,“ dodává k výsledkům nultého ročníku Monika Ryczko, marketingová manažerka společnosti epet, která letos oslaví 20 let na českém trhu a je jedničkou mezi alternativními dodavateli v objemu dodané energie. 

Objevitelé udržitelné budoucnosti


epet
logo epet

Společnost epet je dodavatelem elektřiny a zemního plynu a působí nejen v České republice, ale i na Slovensku. Energie dodáváme jak do domácností a menších firem, tak velkoodběratelům z řad významných společností z oblasti průmyslu, potravinářství nebo ...

 
 

Reklama