Reklama

Teplo pod kontrolou i na podzim a v zimě, aneb jak ušetřit díky rekuperaci odpadní vody.

S příchodem podzimu trávíme více času doma. Večery se prodlužují, venku se ochlazuje a domácnosti se stávají centrem našeho každodenního života.

S tím roste i spotřeba teplé vody - častěji vaříme a pečeme, umýváme nádobí, užíváme si teplé koupele či delší sprchy. A protože venku častěji prší, je sychravo, přidává se i více praní. To všechno znamená vyšší účty za energie.

Kam mizí teplo z vody?

Při každém mytí nádobí nebo sprchování odtéká teplá voda rovnou do kanalizace. V průměrné domácnosti tak doslova „vyhazujeme“ desítky procent vyrobeného tepla, které by se přitom dalo snadno získat zpět.

Rekuperace jako řešení

Dlouhodobé měření v reálném provozu ukázalo, že z praček, myček, sprch a van odtéká odpadní voda obrovským teplotním potenciálem, který za normálních okolností bez dalšího využití odteče do kanalizace. AKIRETHERM® dokáže toto teplo efektivně využít. Funguje na jednoduchém principu: teplá odpadní voda ohřívá studenou vodu. Díky tomu je potřeba méně energie na její dohřátí v bojleru nebo kotli. Úspora se tak projeví okamžitě - zejména v období, kdy teplé vody spotřebujeme víc.

Podzimní výhoda

Na podzim se rozdíl opravdu projeví. Zatímco v létě trávíme hodně času venku, v chladnějších měsících je domácí spotřeba vyšší. Díky rekuperaci se vám vrátí až 80 % energie z teplé odpadní vody. A to je úspora, kterou pocítí každá domácnost - jak v peněžence, tak v ekologii.

Investice, která se vrátí

Rekuperace odpadní vody není jen sezónní výhoda. Funguje po celý rok, ale právě na podzim a v zimě se její efekt nejvíce projeví. A protože ceny energií mají dlouhodobě rostoucí tendenci, je návratnost investice stále rychlejší.

Více informací


AKIRE s.r.o.
logo AKIRE s.r.o.

Český výrobce a prodejce rekuperačních výměníků zpětného získávání tepla z odpadních vod AKIRETHERM® určených pro rodinné domy, bytové domy a průmyslové provozy. Zařízení vyrovnává nekontinuální provoz v objektu a významným způsobem snižuje jeho ...

 
 

Reklama