logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Armatury pomáhají při vyzdvižení lodi Costa Concordia

Společnost KSB dodala 328 uzavíracích klapek s pohonem, které byly použity při vyzdvižení výletní lodi Costa Concordia, která havarovala u pobřeží ostrova Giglio 13. ledna 2012.


Pohled na loď Costa Concordias ocelovými komorami na levoboku. Copyright: © KSB Italia S.p.A.

Armatury pomáhají při vyzdvižení lodi Costa Concordia

Armatury sloužily k plnění a vyprázdnění 15 ocelových komor, které byly přivařeny na levoboku lodního trupu a při jeho vztyčení sloužily jako balastní tělesa. Později byly společně s 15 dalšími ocelovými komorami, instalovanými na pravoboku, zaplaveny a slouží ke stabilizaci vraku lodi. Více informací

Pneumaticky ovládané uzavírací klapky byly před použitím podrobeny speciálním tlakovým zkouškám v italském závodě KSB v Concorezzo. Při tom simulovali technici tlak prostředí, který odpovídal hloubce 40 metrů. Pohony armatur jsou konstruovány tak, aby při nedostatečném zásobování tlakovým vzduchem najely do přednastavené bezpečnostní polohy. Kromě toho mohou také potápěči při možném výpadku elektrického ovládání nastavit každý pohon ručně.

Jakmile bude asi 50 metrů dlouhá trhlina na boku výletní lodi utěsněna, budou ocelové komory naplněny vzduchem, aby se loď stala znovu schopnou plavby. Kam povede poslední cesta lodi Costa Concordia, není ještě známo.

Kontakt: Lukáš Vaněk, tel.: 241 090 204, lukas.vanek@ksb.com
 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.