Letošní 3. seminář „Udržitelnost betonu?“, který je součástí vzdělávacího projektu Beton University, účastníkům představí konkrétní příklady a projekty, které přispívají k udržitelnějšímu stavění.
Heidelberg Materials, významný hráč v oblasti udržitelného stavebnictví, představuje svou novou značku EvoBUILD, která se zaměřuje na moderní materiály s výrazně sníženou uhlíkovou stopou a podporu cirkulární ekonomiky. Tato značka si klade za cíl poskytnout stavebnímu sektoru produkty, které kombinují kvalitu, spolehlivost a ekologickou odpovědnost, a přispívají tak k udržitelnější budoucnosti.
Heidelberg Materials Česká republika Vás spolu s Českou betonářskou společností ČSSI a partnery zve na říjnový seminář Beton University. Tento vzdělávací projekt se letos uskuteční již 15. rokem.
Jako již převážná většina zemí, ve kterých Heidelberg Materials působí, se i my, společnosti, které jste dosud znali jako členy skupiny HeidelbergCement (nyní Heidelberg Materials), připojíme k nové politice skupiny – vytvoříme globální značku a vizuálně se sjednotíme pod společné logo Heidelberg Materials.
Jestli měl být pražský seminář Českomoravského betonu inspirací a měl motivovat studenty stavebního oboru a posluchače z praxe k vnímání a používání betonu nejen v základech, pak se mu to bezezbytku podařilo. K vidění byla architektura pozemních, dopravních staveb i inženýrských staveb využívající vysokopevnostní a pohledový beton.
Co do rozsahu použití technologie barevných betonů, je Nové divadlo Plzeň první stavbou svého druhu v tuzemsku: Je totiž zabaleno do celkem 3500 m2 desek z litého sytě červeného pohledového betonu Colorcrete®. Transportbeton byl použit na monolitické konstrukce a podlahy, včetně „bublinkové“ jižní fasády divadelní budovy.
Ve středu 29. května 2013 se v prostorách brněnského Domu umění uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků druhého ročníku architektonické soutěže Města bez smogu. Vyhlášení spojeného s výstavou soutěžních návrhů se zúčastnili zástupci médií, vysokých škol, soutěžící i široká veřejnost. Vyhlašovatel soutěže společnost Českomoravský cement, a.s. udělil spolu s partnery celkově osm cen.
Soutěž „Bez smogu“ pořádaná společností Českomoravský cement měla i ve svém 2. ročníku velký ohlas a bohatou účast. Redakce TZB-info.cz se jako mediální partner soutěže rozhodla udělit cenu. Svým potenciálem a nápadem spojit kavárnu s rozhlednou a dětským hřištěm do podoby stromu zaujal projekt Strom Života od Marka Hubáčka z Brna.
Architektonická soutěž Města bez smogu se otevřela široké veřejnosti. Soutěžící odevzdali přes devadesát soutěžních návrhů, které jsou nyní vystaveny na soutěžní stránce www.bezsmogu.cz. Veřejnost zde může zvolit návrh, který získá Cenu veřejnosti a zúčastnit se tak losování o jednu z hodnotných věcných cen.
Společnost Českomoravský cement, a.s. vyhlašuje k 1. 3. 2013 architektonickou soutěž Města bez smogu. Soutěž navazuje na mimořádně úspěšný první ročník, který se uskutečnil v roce 2011. Cílem soutěže Města bez smogu je obeznámit odbornou i širokou veřejnost s možností užití unikátní technologie TX Active ve stavebnictví a podpořit tvorbu studentů a mladých architektů.