Reklama

Recepce budoucnosti. Bez lidí, bez čekání, bez chyb

Umělá inteligence mění už i zdánlivě stabilní segmenty služeb jako chod budov. AI recepční nacházejí své místo v hotelových vestibulech i kancelářských budovách.

Umělá inteligence mění i zdánlivě stabilní služby, jako je chod budov. AI recepční se prosazují v hotelech i kancelářích, přinášejí efektivitu, nižší náklady a nepřetržitý provoz - správně nastavené snižují náklady až o třetinu. „Recepční na bázi AI vnímáme jako přirozený krok v evoluci služeb. Zlepší kvalitu prvního kontaktu a uvolní kapacity tam, kde je lidský přístup nenahraditelný. Systémy navíc pracují stabilně a bez chyb z únavy. Díky jazykové vybavenosti zvládnou obsluhu i zahraničních návštěvníků,“ říká Martin Polepil, technologický ředitel OKIN Facility.

V praxi zvládají automatizovaný check-in, poskytují informace, navigují hosty i návštěvníky, spravují příchody a odchody či doporučí restauraci. Výhodou je také integrace s rezervačními, přístupovými i IoT systémy - mohou regulovat teplotu, světla nebo spolupracovat s kamerami a varovat ostrahu, což se využívá například v amerických bankách.

Technologie má ale limity. „AI recepční neumí pracovat s emocemi ani rozhodovat ve složitých situacích. Hodí se pro rutinní úkoly. Zavedení není okamžité - vyžaduje propojení se systémy a pořizovací náklady včetně integrace jsou zatím vyšší. Při poruše je nutný zásah techniků,“ doplňuje Polepil.

I přes omezení je potenciál obrovský. Očekává se, že AI recepční budou chytřejší, zvládnou složitější úkoly a díky nižším pořizovacím nákladům se stanou dostupnějšími. Budoucnost směřuje k bezproblémové integraci s budovami a efektivnímu ekosystému služeb.


OKIN FACILITY
logo OKIN FACILITY

Již 30 let přinášíme celé řadě významných lokálních i mezinárodních klientů služby integrovaného facility managementu na základě Solutions Partnershipu. Působíme v šesti evropských zemích a neustále rosteme. S využitím moderních technologií efektivně ...

 
 

Reklama