EG.D zjednodušuje a zrychluje vyřízení žádostí. Zavádí digitální podpisy smluv
Proces vyřízení žádostí u společnosti EG.D se výrazně zjednodušuje a zrychluje. Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON v České republice, pokračuje v digitalizaci klíčových zákaznických služeb. Od léta nově zavedla možnost elektronického podpisu díky aplikaci DigiSign.
Klienti se tak při žádostech vyhnou přeposílání podepsaných smluv poštou a celý proces se tak výrazným způsobem zjednoduší a zkrátí. Navíc odpadnou i možné problémy s doručováním. Novinku už během srpna využilo 20 % zákazníků, kteří nějakou z žádostí u EG.D řešili. Typicky se jedná například o smlouvy o připojení nového odběrného místa.
„Nasazení elektronického podepisování smluv je pro nás obrovským úspěchem a krokem kupředu. Vycházíme tím také vstříc našim zákazníkům, kteří po takové funkcionalitě volali. Je pochopitelné, že lidé už v dnešní době nechtějí řešit zasílání dokumentů poštou, protože je to pro ně méně komfortní a spolehlivý proces. Přechodem na digitální podepisování tyto záležitosti odpadají a podání žádosti je výrazně jednodušší,“ vysvětluje Pavel Čada, místopředseda představenstva společnosti EG.D.
Jak celý proces funguje?

Díky DigiSign mohou klienti EG.D podepisovat smlouvy jednoduše na svém mobilu nebo tabletu
Zákazníci najdou online formulář na webu EG.D. Vyplní ho v elektronické podobě a na závěr pak dostanou návrhy smlouvy e-mailem k digitálnímu podepsání. Zákazník si soubory otevře v aplikaci DigiSign, kam se dostane pomocí SMS kódu, a následně už stačí podepsat dokument prstem nebo myší na počítači na svém zařízení – telefonu, tabletu nebo počítači. Na závěr pak proběhne ještě ověření pomocí bankovní identity, kdy si klient vybere z nabídky svou banku. Bank iD je dnes již běžně používaným nástrojem pro ověřování identity, který využívá bankovní infrastrukturu k potvrzení totožnosti klienta.
Do budoucna by chtěla společnost rozšířit tuto funkcionalitu i o možnost ověřování pomocí kombinace fotografie obličeje a fotografií občanských nebo řidičských průkazů. I nadále ale platí, že pokud zákazník nebude chtít využít možnost digitálního podpisu, může dál postupovat klasickou cestou. Smlouvy vygenerovat a využít poštovních služeb.

Skupina E.ON je tradičním partnerem české energetiky. Na českém trhu působíme od roku 1998. Dodáváme elektřinu 1,2 milionu zákazníků a zemním plynem zásobujeme více než 220.000 zákazníků, a to převážně v jižních Čechách a na jižní Moravě.