logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

doc. Ing. Karel Vojtasík, CSc.

Archiv článků autora:



Železobetonová konstrukce - ilustrační obrázek
13.9.2021
doc. Ing. Karel Vojtasík, CSc., doc. RNDr. Eva Hrubešová, Ph.D., Ing. Marek Mohyla, RNDr. Jana Staňková Ph.D.

Recenzovaný Výsledky výpočtové parametrické studie, zkoumající vliv stupně a způsobu vyztužení ocelobetonového průřezu na výpočtovou hodnotu modulu pružnosti homogenizovaného průřezu a na hodnoty přerozdělovacích napěťových koeficientů. Homogenizovaným průřezem je ocelobetonová výztuž reprezentována ve výpočtech. Napěťové přerozdělovací koeficienty slouží k přepočtu stavu napětí v homogenizovaném průřezu na stav napětí v ocelových prvcích a ve stříkaném betonu. Výpočty modulu pružnosti homogenizovaného průřezu a hodnoty přerozdělovacích napěťových koeficientů jsou provedeny metodou, která je založena na teorii spolupracujících prstenců výpočetním programem HOMO. Výsledkem parametrických výpočtů je závislost hodnot přerozdělovacích napěťových koeficientů na stupni vyztužení ocelobetonového průřezu.

30.8.2021
doc. Ing. Karel Vojtasík, CSc., doc. RNDr. Eva Hrubešová, Ph.D., Ing. Lukáš Ďuriš, Ph.D.

Recenzovaný Článek uvádí poznatky z porovnání stavů napjatosti v ocelobetonovém profilu obdélníkového průřezu. Stav napjatosti je stanoven podle dvou různých přístupů. První, založený na teorii spolupracujících prstenců, je rozvíjen na katedře geotechniky. Druhým, referenčním, je teorie železobetonu, aplikovaná v pozemním stavitelství. Porovnání stavů napjatosti slouží k posouzení, zda lze metodu spolupracujících prstenců aplikovat k řešení stavu napjatosti v tunelových ostěních z ocelobetonových profilů a k vymezení, za jakých podmínek. Ověření bylo provedeno na ocelobetonovém profilu s prutovým příhradovým nosníkem.

10.5.2021
doc. Ing. Karel Vojtasík, CSc., VŠB TU Ostrava, FAST, katedra Geotechniky a podzemního stavitelství

Recenzovaný Stanovení únosnosti mikropiloty z únosnosti v tahu je založeno na vyhodnocení a srovnání výsledků tlakových a tahových zatěžovacích zkoušek mikropilot, které byly provedeny na externím zkušebním rámu. Mikropiloty byly nejprve zatěžovány tlakovými silami a později po přibližně jednom roce byly opětovně zatěžovány tahovými silami. Zatěžovacím zkouškám byly podrobeny čtyři injektované mikropiloty o délce 3 m, které byly instalovány do sprašových jílů. Výsledkem provedených zkoušek jsou grafy závislosti sedání a vytažení mikropilot na aplikovaných silách. Z grafů obou typů zkoušek je odvozena závislost, která umožňuje nepřímé orientační určení únosnosti mikropiloty v tlaku z vykonané tahové zkoušky.



 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.