Kdo má rád svobodu ztvárnění, tomu se líbí sklo
Sklo se ve světě bydlení stále více prosazuje, jelikož poskytuje čistotu, otevírá prostor, stanovuje akcenty. A sklo je stabilní. To dokazuje i teprve před krátkou dobou otevřený Skywalk v Grand Canyonu v USA, 21 metrů nad propastí vyčnívající vyhlídková terasa právě ze skla. Těchto vlastností úspěšně využívá výrobce Viega a přenáší nadčasově moderní image skla do oblasti koupelen - a to nejenom na stěnu, ale i právě na podlahu.
"Procházíme se zde po velmi pevném podkladu, po průhledném sklu, které je dobře zbudováno a člověku poskytuje pocit rozlehlosti a svobody", poukázal při otevření Skywalku bývalý kosmonaut Buzz Aldrin na bezpečnostní aspekty skla. Je nutné přiznat, že při tomto použití jsou žádány zcela speciální skleněné konstrukce, nicméně dokazuje, že s velmi kvalitním zpracováním jsou možné i mimořádné realizace. "Když jsme navrhovali náš nový skleněný sprchový žlábek stejně jako kulatý, resp. čtyřhranný rošt, kladli jsme zvláštní důraz na výtvarnou disciplínu. Jelikož právě v koupelně záleží kromě designu vždy především na dlouhé životnosti produktů", vysvětluje Dirk Thielker, vedoucí marketingu společnosti Viega.
Skleněné podlahy a skleněná zábradlí v 1.200 metrech závratné výšky. Od jara 2007 nabízí Skywalk možnost vznést se nad propast Grand Canyonu |
Výrobce Viega poskytuje zcela nový pohled na sprchový žlábek. Místo ušlechtilé oceli se zde ve sprchovém žlábku leskne skleněná vložka. Jedná se o novou kvalitu designu, která byla vyznamenána cenami "red dot" a "iF product design award". |
Další výhody vidí výrobce ve svobodě ztvárnění koupelny. Jedno hodnocení, které také zodpovědný designér Achim Pohl z kanceláře Artefakt zdůrazňuje: "Sklo samo o sobě disponuje přirozenou elegancí a nevtíravou kvalitou, kterou lze skvěle kombinovat s nejrozmanitějšími styly zařízení." S roštem ze skla ve sprše na úrovni podlahy není nikdo vázán na určité dlaždice, určité armatury anebo určité vzory. Produkty splynou se stávajícím obytným prostředím a dodatečně ponechají dostatek prostoru pro osobní rukopis.
Skleněná estetika: Tvrzené bezpečnostní sklo skvěle harmonuje s aktuálním koupelnovým designem, v němž sklo stále více nabývá na významu. |
Linie Visign for More: Zde to vypadá, jako by se nové ovládací desky skoro vznášely. Dojem, který je způsoben dvěma nad sebou umístěnými ovládacími deskami. |
Argumenty, které platí také pro produkty, jež jsou několikrát denně používány, sledovány a dotýkány - jako například ovládací deska WC. Doposud bily do očí jen svou velikostí a vedle elegantní koupelnové keramiky často působily jako cizorodý prvek. Dvěma novými designovými liniemi, Visign for More a Visign for Style, nabízí attendornský výrobce Viega tedy alternativy. Alternativy, které samy o sobě dokazují samostatnost a progresivitu, aniž by ale v koupelnovém souboru dominovaly. Úkol, který byl také prostřednictvím použití skla vyřešen.
Nic neruší dojem vznášení se. Ani ovládací deska dvoumnožstevního splachování.
Harmonický celkový obraz zůstává díky novému druhu kolébkové technologie zachován.
Jako například u linie Visign for More: Zde to vypadá, jako by se nové ovládací desky vznášely. Dojem, jehož je dosaženo umístěním dvou ovládacích desek nad sebou. Pohled na rovný povrch fascinuje a ušlechtilý materiál je na omak příjemně hladký a elegantní.
Tutéž lehkost uplatňuje výrobce v další variantě, ve které jsou zároveň kombinovány dva ušlechtilé materiály, kov a sklo.
"V oblasti ovládacích desek pro nás bylo důležité, abychom kladli důraz na ztvárnění. Vytvořit "poutač". Nicméně našimi produkty nechceme dominovat", vysvětluje Dirk Thielker.
Jedná se o filozofii designu, která se příslovečně "na skle zakládá" a která byla v roce 2007 vyznamenána hned třemi renomovanými designérskými cenami: Design Plus, IF product design award a také red dot. Skleněné inovace byly nominovány také na "Cenu cen" - designérskou cenu Spolkové republiky Německo 2008.
Společnost Viega s téměř 5000 zaměstnanci po celém světě patří k předním výrobcům instalační techniky v oblasti sanity a vytápění. Na trvalém úspěchu firmy se pracuje v deseti světových lokalitách. Výroba je soustředěna do čtyř výrobních závodů v Německu.