Jak se připravit na veletrh
Dneska už snad každé dítě ví, že na všechno nové je třeba se připravit. Ti moudřejší se připravují i na situace, které se pravidelně, ale přece jen po určitém čase, opakují: přece jen "nevstoupíš dvakrát do téže řeky..." Přípravu potřebuje každá, i sebemenší, marketingová akce, tím spíše veletrh, který jeden každý je Everestem uprostřed marketingových luhů. Jenom tímto přístupem ale lze z účasti na veletrzích získávat postupové body do extraligy hospodářské existence na trzích, zvláště tak konkurenčních, jakými jsou trhy stavebních aktivit.
I když se to zdá zbytečné, Veletrhy Brno a. s. razí filosofii maximální pomoci k úspěchu pro všechny svoje vystavovatele, proto se tolik snaží naučit každého z nich, jak tuto službu využít až do dřeně. Proto nejen pro nové vystavovatele, ale i pravidelným účastníkům je určena "kuchařka" pod názvem "Jak se připravit na Stavební veletrhy Brno", kterou lze najít na www.stavebniveletrhybrno.cz. Obsahuje užitečné informace o veletrhu samotném a také soubor kroků souvisejících s přípravou firmy na veletrh. Jedním z hlavních bodů, pokud se rozhodujete o účasti na veletrhu, je vědět proč a čeho chcete svou prezentací na veletrhu dosáhnout: podle toho a tomu je třeba přizpůsobit velikost a rozměry stánku - například. Ale jde i o další komunikační prostředky, jejichž podobu je třeba veletrhu přinejmenším přizpůsobit. Nebo - pokud srovnáme využití internetu a veletrhu jako komunikačního média, veletrh stále zůstává jediným komunikačním kanálem, na kterém si mohou návštěvníci vystavované exponáty přímo odzkoušet a získat i podrobné informace od kvalifikovaného personálu.
Další z výhod veletrhů proti internetu je, že vystavovatelé vědí poměrně přesně, kdo jsou návštěvníci - že jde o jejich cílovou skupinu. Ví dopředu, co kromě osobního kontaktu s desítkami tisíc odborníků (tedy B2B partnerů) a laických zájemců typu potenciálních investorů mohou čekat: Průběžnou komunikaci svojí účasti přes linky a komunikační kanály BVV. Organizované návštěvy nejen z tuzemska, ale i ze zahraničí (ti velcí a střední mohou mít již reálný zájem na setkání s budoucím klientem třeba z Balkánu, ale i odjinud), akce typu Meeting Point, semináře ke speciálním tématům, panely a další akce doprovodného programu, což jsou všechno další platformy pro zhodnocování veletržní účasti vystavovatelů. Vše jak se dnes říká "all inclusive".
Veletrh jako místo jisté simulace toho velkého, skutečného trhu i jako prastaré, leč stále aktuální médium, kde se poprvé potkává nabídka s poptávkou, je nezastupitelný. Prostředky na něm používané se ovšem stále vyvíjejí, stejně jako celý svět výroby a obchodu. Je dobré se dozvídat z první ruky - tj. v našem případě od Veletrhů Brno - jak a kam se nástroje, jež potřebujeme k úspěchu, od minule posunuly.
Největší realizátor veletrhů a výstav v České republice s více než třicetiletými zkušenostmi v oboru. Hlavními obory činnosti je poskytování obchodních (výstavářských) služeb pro podniky a pronájem vlastních nemovitostí (výstavních ploch a pavilonů). ...