logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Novinky společnosti KM Beta

Reklama

1. Briliant a KMB Hodonka

V roce 2004 zavedla společnost KM Beta dvě významné novinky ve svém sortimentu střešní krytiny. Výsledky hospodaření necelé dva roky poté ukazují, že z původně plánovaných doplňků se okamžitě staly plnohodnotné produkty s významným tržním podílem.

Briliant

Konkrétně se jedná o novou povrchovou úpravu střešní krytiny dvojitým lesklým nástřikem, který tašky dokonale uzavírá a ochraňuje proti atmosférickým i mikrobiálním a organickým účinkům okolí.

"Přestože vývoj speciálního povrchového nástřiku nebyl technologicky ani investičně jednoduchý, neočekávali jsme od jeho zavedení do sériové výroby rychlé ekonomické výsledky. Po roce a půl od zavedení ale podíl krytiny s nástřikem Briliant představuje přibližně třetinu našeho prodeje v České republice. Na Slovensku je to dokonce téměř polovina všech prodaných tašek." komentuje výsledky Hruška. Zákazníci podle něj oceňují výsledný vzhled střechy s lesklým nástřikem, stejně jako očekávanou vyšší životnost střechy i trvanlivost barevného odstínu. Za podobné výhody jsou ochotni i mírně si připlatit.

KMB Hodonka

Druhou novinkou byl zcela nový tvar betonové střešní krytiny pod názvem KMB Hodonka. Jemná dvojitá vlnka s nízkým profilem vytváří nádhernou střešní plochu, která vám připomene řemeslnou zručnost našich předků. Betonová taška KMB Hodonka si nezadá s elegancí tradičních bobrovek ani historických prejzových střech. Přitom u ní ale můžete počítat s parametry nejlepší betonové krytiny, podobně jako u oblíbeného střešního systému KMB Beta. To znamená, 30-letou záruku na základní tašku, ucelený střešní systém, 4 základní a neomezený počet dalších barev na zakázku, prvotřídní povrchový ochranný lak, životnost přes 100 let, vynikající pevnost a mechanickou odolnost, vysokou mrazuvzdornost i skvělou cenu.

"Hodonku nabízíme pouze několik měsíců, zájem zákazníků ale opět předčil naše očekávání. Pro letošní rok jsme dokonce byli nuceni významně rozšířit její výrobní kapacitu, protože její podíl na celkové produkci krytiny již dosahuje přibližně 10 %," popisuje Hruška.

2. KM Beta přejmenovala vápenopískové bloky

Od začátku stavební sezóny 2006 došlo ve výrobním sortimentu společnosti KM Beta k přejmenování jedné produktové skupiny a ke sjednocení jejího názvosloví. Veškeré vápenopískové výrobky značky KM Beta nyní nesou místo tradičního názvu VPC jméno KMB SENDWIX.

Došlo tak ke sjednocení názvu jednotlivých zdicích prvků se systémem vícevrstvého obvodového zdiva KMB SENDWIX, který v posledním období v převážné většině táhne prodeje vápenopískových produktů. "Vlastnosti celého systému navíc vyplývají i závisí právě na parametrech nosné části vyzděné z našich bloků. Nabízeli jsme tak investorům na jedné straně sytém SENDWIX a na druhé straně pro ně nesrozumitelné produkty označené jako VPC," komentuje změnu Ing. Jan Hruška, obchodní ředitel společnosti.

3. SENDWIX

3.1. Lepidlo pokořilo maltu

Vápenopískový zdicí systém SENDWIX se vyrábí ve dvou variantách. Pro zdění na tradiční maltu a pro lepení na tenkovrstvé lepidlo. Zatímco v počátcích systému byla hlavním používaným pojivem malta, dnes se více než 90 % veškerých staveb realizuje metodou tenkovrstvého lepení.

Lepení zásadním způsobem snižuje pracnost zdění. 1 metr čtvereční nosného zdiva SENDWIX tloušťky 240 mm z bloků 8DF-L (na lepidlo) například zabere necelých 0,5 normohodiny, což je až třikrát méně než u konkurenčních systémů. S lepidlem se velmi jednoduše manipuluje, práce je maximálně přesná a rychlá, pojiva je mnohem méně, snáze se skladuje, převáží i míchá a rychleji schne.

"Když jsme se SENDWIXem začínali, neexistovalo na trhu lepidlo takových pevností, kterých dosahují vápenopískové cihly. Díky technologům ze společnosti Cemix se nám podařilo společně vyvinout lepidlo, které má pevnost v tlaku srovnatelnou se zdicími prvky SENDWIX a které tudíž nesníží jeho vysokou únosnost. Dnes se podobná lepidla postupně uplatňují i u jiných výrobků," říká Jan Hruška.

3.2. SENDWIX - Razantní změna výrobního portfolia

Zavedení uceleného systému vícevrstvého zdiva KMB SENDWIX způsobilo značné změny ve výrobkovém portfoliu i v prodejích vápenopískového zboží společnosti KM Beta. Formáty cihel určené původně pro dekorativní účely zaznamenávají dlouhodobou stagnaci prodejů, zatímco prodej velkých bloků pro zdění hrubé stavby každoročně roste v řádu desítek procent. Speciální kapitolu v tomto směru představují bloky SENDWIX pro zdění na tenkovrstvé lepidlo, které prodejům vápenopískových prvků stále výrazněji dominují.

"Za změnou v našem portfoliu stojí dlouhodobé trendy ve stavebnictví, které nahrávají energeticky úsporným zdicím systémům a stavebním materiálům zaručujícím kvalitní vnitřní mikroklima stavby," vysvětluje změny v prodejích vápenopískového zboží Ing. Jaroslav Voegeltanz, ředitel společnosti KM Beta, a. s.

Díky tomu se v posledních letech otevřela velká část trhu, kterou právě KM Beta jako dominantní výrobce vápenopískových cihel u nás postupně vyplňuje.

"Po mnoho let byly vápenopískové cihly synonymem pro komíny, ploty, režné přizdívky a obklady staveb čí jiné dekorativní zdivo. Změnit toto vnímání není vůbec jednoduché, ale postupně se nám to daří, o čemž svědčí trendy v prodejích jednotlivých formátů cihel SENDWIX," doplňuje Voegeltanz.

Prvním krokem bylo vytvoření nových formátů vápenopískových bloků, které jsou vhodnější pro zdění hrubé stavby než běžně dostupné stavební systémy a materiály. Vznikly tak nové zdicí prvky, které jsou ergonomické pro práci, velmi přesné a umožňují dokonce podstatně vyšší staveništní produktivitu než běžné zdicí systémy.

Druhým krokem bylo vytvoření certifikovaného systému obvodových konstrukcí KMB SENDWIX s nadstandardními stavebně fyzikálními vlastnostmi a jeho certifikace ve své kompletní skladbě od vnitřní až po vnější omítku. Ve spolupráci společnosti KM Beta s firmami Cemix a Rockwool vznikl cenově výhodný unikátní stěnový systém použitelný pro běžnou výstavbu i pro nízkoenergetické a pasivní domy.

Dalším krokem je marketing a osvěta, protože vnímání ve stavebnictví je velmi setrvačné a rozhodování zde trvá déle než u jiných projektů.

"Jen doba od prvních úvah o stavební investici přes projektování až po dokončení stavby mnohdy trvá i několik let, takže dnes sklízíme výsledky toho, co jsme dělali před dvěma - třemi lety. Díky tomu mohu říci, že jsme systém KMB SENDWIX dobře nastartovali, a že do něj vkládáme velké očekávání pro nadcházející období," dokončuje Jaroslav Voegeltanz.

Výhled do budoucnosti

Stavební normy a jejich postupné změny a úpravy stále více nahrávají kvalitním stavebním materiálům s nekompromisními vlastnostmi. A to nejen v otázkách tepelné techniky, ale i v oblasti akustiky, požární odolnosti nebo zdravotní nezávadnosti. Ze systému KMB SENDWIX, který ještě nedávno vnímali i stavební odborníci jako systém pro nadstandardní stavby a náročné investory, se tak postupně stává optimální systém pro masovou výstavbu.

"Je zjevné, že KMB SENDWIX není zdicím systémem určeným pro nejlevnější ekonomické stavby, protože se jednoduše skládá z prvotřídních materiálů. Na trhu tedy najdete levnější řešení, i když samozřejmě se zcela jinými vlastnostmi, které často dokonce ani nesplňují platné normy. Pokud ovšem investor od své novostavby očekává alespoň solidní výsledek a kvalitní funkci, dovedou jej technické i cenové argumenty snadno k systému KMB SENDWIX. Převedeno do řeči aut - přirovnal bych to k svezení v Trabantu nebo v nové Octavii. Oba vozy vás dovezou domů, ale ve zcela jiném komfortu a s jiným dopadem na životní prostředí. Díky řadě variant systému SENDWIX si navíc podobně jako u moderního nového vozu můžete za pár korun připlatit i velmi vysoký nadstandard v podobě tloušťky tepelné izolace až 20 cm," dodává Voegeltanz.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.