Expanze Hornbachu v České republice pokračuje
Hornbach na jaře roku 2011 otevře v Ostravě a Plzni dvě nové prodejny. V dalších pěti letech se plánuje otevření dalších tří kombinovaných marketů.
Reklama
Koncern Hornbach otevře na jaře roku 2011 v České republice dva nové kombinované markety pro stavbu a zahradu s drive-in centry stavebnin. Nově otevřené prodejny v Plzni a Ostravě rozšíří plošné zastou-pení sítě společnosti Hornbach. Zároveň vznikne 250 nových pracovních míst. Tato rodinná firma bude v České republice provozovat již osm prodejen. V dalších pěti letech by mělo dojít k výstavbě až dalších tří filiálek. V dlouhodobém horizontu plá-nuje Hornbach v České republice rozšířit síť prodejen na 13 až 15 marketů pro stavbu a zahradu.
„Komplikovaná ekonomická situace České republiky v důsledku hospodářské krize naši plánovanou expanzi nezastavila, maximálně mírně zpomalila,“ vysvětlil na tiskové konfe-renci v Praze May Meulenberg, generální ředitel společnosti Hornbach Baumarkt CS spol. s r.o. „V současné době se ale hospodářství postupně vzpamatovává a my jsme svědky toho, že se maloobchod znovu pozvolna zotavuje.“ Meulenberga těší především to, že se navzdory poklesu obratu zvýšil tržní podíl Hornbachu: „Ve srovnání s konkurencí jsme dopady krize pocítili nejméně. Za poslední tři měsíce se obrat opět výrazně zvýšil. Trend je pozitivní.“
Vysoké investice i nová pracovní místa
Díky vybudování dvou nových poboček, do kterých společnost investovala celkem 60 milionů eur, rozšířil Hornbach síť marketů nové generace. V těch na zákazníky kromě sta-vebnin a zahradnictví čeká i velkoplošné průjezdné centrum stavebnin. Zatímco plzeňští kutilové budou mít příležitost seznámit se s výhodami konceptu společnosti Hornbach, „Číslo jedna pro vaše projekty“, po otevření prodejny na jaře 2011, zákazníci v Ostravě už je od otevření prvního marketu v roce 2000 dobře znají. Na všechny zákazníky čeká záruka nejnižších cen, sortiment více než 120.000 produktů na skladě nebo na objednávku a široká nabídka služeb i poradenství poskytované zaměstnanci, kteří jsou z převážné většiny z oboru. Nákup v drive-in centru stavebnin je pohodlný a rychlý. Zákazníci mají možnost zajet vozidlem přímo k regálům a naložit těžké stavební materiály na místě.
Hornbach vytvoří díky plzeňské expanzi a otevření druhé pobočky v Ostravě 250 nových pracovních míst.
13 až 15 marketů v dlouhodobém horizontu
Za dvanáct let působení v České republice, kdy se Hornbach etabloval jako samostatná česká společnost, která je do značné míry nezávislá na centrále koncernu, slavila firma mnoho úspěchů. Je například významným zaměstnavatelem a v současné době zaměstnává 950 lidí. Podstatná část sortimentu pochází z české produkce, takže dodavatelé mohou těžit ze vzájemné spolupráce a zároveň dochází k posilování domácí poptávky a podpoře konjunktury. Za úspěchy ale vděčí především zákazníkům, kteří hodnotí Hornbach podle několika průzkumů společnosti pro spotřebitelská šetření (GfK) těmi nejlepšími známkami. Úspěchy by tedy společnost měla slavit i do budoucna: V dlouhodobém hori-zontu počítá Hornbach v České republice s 13 až 15 prodejnami.
„Komplikovaná ekonomická situace České republiky v důsledku hospodářské krize naši plánovanou expanzi nezastavila, maximálně mírně zpomalila,“ vysvětlil na tiskové konfe-renci v Praze May Meulenberg, generální ředitel společnosti Hornbach Baumarkt CS spol. s r.o. „V současné době se ale hospodářství postupně vzpamatovává a my jsme svědky toho, že se maloobchod znovu pozvolna zotavuje.“ Meulenberga těší především to, že se navzdory poklesu obratu zvýšil tržní podíl Hornbachu: „Ve srovnání s konkurencí jsme dopady krize pocítili nejméně. Za poslední tři měsíce se obrat opět výrazně zvýšil. Trend je pozitivní.“
Vysoké investice i nová pracovní místa
Díky vybudování dvou nových poboček, do kterých společnost investovala celkem 60 milionů eur, rozšířil Hornbach síť marketů nové generace. V těch na zákazníky kromě sta-vebnin a zahradnictví čeká i velkoplošné průjezdné centrum stavebnin. Zatímco plzeňští kutilové budou mít příležitost seznámit se s výhodami konceptu společnosti Hornbach, „Číslo jedna pro vaše projekty“, po otevření prodejny na jaře 2011, zákazníci v Ostravě už je od otevření prvního marketu v roce 2000 dobře znají. Na všechny zákazníky čeká záruka nejnižších cen, sortiment více než 120.000 produktů na skladě nebo na objednávku a široká nabídka služeb i poradenství poskytované zaměstnanci, kteří jsou z převážné většiny z oboru. Nákup v drive-in centru stavebnin je pohodlný a rychlý. Zákazníci mají možnost zajet vozidlem přímo k regálům a naložit těžké stavební materiály na místě.
Hornbach vytvoří díky plzeňské expanzi a otevření druhé pobočky v Ostravě 250 nových pracovních míst.
13 až 15 marketů v dlouhodobém horizontu
Za dvanáct let působení v České republice, kdy se Hornbach etabloval jako samostatná česká společnost, která je do značné míry nezávislá na centrále koncernu, slavila firma mnoho úspěchů. Je například významným zaměstnavatelem a v současné době zaměstnává 950 lidí. Podstatná část sortimentu pochází z české produkce, takže dodavatelé mohou těžit ze vzájemné spolupráce a zároveň dochází k posilování domácí poptávky a podpoře konjunktury. Za úspěchy ale vděčí především zákazníkům, kteří hodnotí Hornbach podle několika průzkumů společnosti pro spotřebitelská šetření (GfK) těmi nejlepšími známkami. Úspěchy by tedy společnost měla slavit i do budoucna: V dlouhodobém hori-zontu počítá Hornbach v České republice s 13 až 15 prodejnami.