logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

ČEZ získává nové odběratele plynu, RWE kontruje elektřinou

Reklama

Na českém energetickém trhu se utkávají velcí dodavatelé, kteří nedávno začali nabízet domácnostem nové produkty. Elektrárenská skupina ČEZ získala mezi domácnostmi za necelé dva měsíce přes 20 000 odběratelů plynu. Plynárenský gigant RWE naproti tomu v květnu začal domácnostem nabízet také elektřinu a od té doby mu zde přibylo zhruba 9000 klientů.

"Nízkou cenou plynu jsme dali trhu výrazný impulz. Zákazníci si uvědomují, že změnou dodavatele mohou za rok ušetřit i několik tisíc korun," uvedl ředitel obchodní divize společnosti ČEZ Alan Svoboda. "ČEZ je navíc důvěryhodná značka, kterou si klienti spojují s kvalitními zákaznickými službami," dodal.

Od zahájení prodeje plynu pro domácnosti v červnu získal ČEZ v tomto segmentu 20.499 nových zákazníků. Nejvíce klientů firma získala v západních Čechách a v Moravskoslezském kraji. Až do konce příštího roku chce ČEZ nabízet plyn minimálně o pět procent levněji než plynárenská skupina RWE. Noví odběratelé mají také možnost do konce července získat finanční bonus 500 korun.

Plynárenská skupina RWE získala od května mezi domácnostmi zhruba 9000 odběratelů elektřiny a na konci července by jich mělo být na 10.000, sdělil dnes ČTK mluvčí společnosti Martin Chalupský. Firma doufá, že do konce letošního roku počet odběratelů elektrického proudu mezi domácnostmi zvýší na 20.000.

"Konkurence na trhu je obrovská, ale my věříme, že máme v tomto směru proti menším firmám výhodu. Můžeme totiž lidem nabídnout široký zákaznický servis, včetně velké sítě kanceláří a call center," uvedl Chalupský. Na českém trhu s elektřinou chce RWE během příštích let získat dvouciferný podíl.

Velkým hráčům, jako jsou ČEZ a RWE, na trhu konkurují také menší firmy. Například společnost Bohemia Energy vstoupila na český trh v roce 2006 jako prodejce elektřiny. Od loňského roku nabízí také plyn, který od ní odebírá kolem 60.000 zákazníků. Dvě třetiny zákazníků Bohemia Energy tvoří domácnosti, jednu třetinu podnikatelé, malé firmy, obce a města.

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.