logo TZB-info

estav.tv nový videoportál

Reklama

Dodavatele plynu zatím letos změnilo 11.000 domácností, loni 3300

Reklama

Praha 6. června (ČTK) - Dodavatele plynu mění každým rokem více domácností. Za první čtyři měsíce letošního roku přešlo ke konkurenci 10.986 odběratelů mezi domácnostmi, což je více než trojnásobný růst proti stejnému období v loňském roce. Od ledna do konce dubna 2009 změnilo dodavatele plynu 3265 domácností. Vyplývá to z údajů Energetického regulačního úřadu (ERÚ).

Pohyb na trhu s plynem podle odborníků souvisí s rostoucí konkurencí. Plyn domácnostem začala tento měsíc nabízet například také energetická společnost ČEZ, jejíž hlavním zaměřením je elektřina.

Noví hráči na trhu s plynem se snaží přebrat zákazníky konkurenci výhodnými cenovými nabídkami. "Jestli někdo nový přichází na trh, nabídne nižší cenu. To je elementární předpoklad vstupu na trh," uvedl mluvčí hlavní plynárenské společnosti na českém trhu RWE Transgas Martin Chalupský.

Nabídka plynu od ČEZ domácnostem podle mluvčího firmy Ladislava Kříže souvisí s úspěšným zahájením dodávek plynu segmentu firemních odběratelů, na kterém od srpna 2009 ČEZ získal pětiprocentní podíl. Stejným způsobem postupuje i hlavní alternativní prodejce plynu Vemex. Na českém trhu od roku 2006 prodává plyn firemní klientele a domácnostem se chystá dodávat od příštího roku.

Tržní podíl RWE Transgas v ČR klesá právě na úkor alternativních dodavatelů. V roce 2008 činil podíl RWE Transgas na českém trhu 73 procent, loni klesl na 67 procent. Pražská plynárenská měla loni tržní podíl 12,4 procenta, Vemex 9,4 procenta a E.ON 4,3 procenta. Plyn domácnostem nabízejí také Centropol Energy, Bohemia Energy, Energetické Centrum a Levný plyn, která patří do skupiny Lama Investments. Od poloviny letošního roku plánuje nabídky plynu domácnostem společnost RSP Energy.

Podle odborníka na energetiku ze společnosti PricewaterhouseCoopers Audit Richarda Reznera přecházejí však čeští spotřebitelé ve srovnání se západní Evropou na jiné energetické dodavatele pomalu. "Důvodem může být zejména malá informovanost a nechuť k jakékoli administrativě. Nutno dodat, že dosavadní nastavení trhu jim to příliš neusnadňovalo," uvedl. "Ještě nějaký čas potrvá, kdy změna dodavatele bude rutinní záležitostí jako například v Británii, kde ho zákazníci mění i několikrát do roka."

lko mol

 
 

Reklama


© Copyright Topinfo s.r.o. 2001-2024, všechna práva vyhrazena.